Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]]

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1371
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju [LOPPU]]

Viesti Kirjoittaja Agape »

If you want to play in English, please say so and this game will be converted into English.

Tämä Bounty jatkaa Intro 1, Intro 2 ja Bounty #13 tarinaa Mustanmetsän tutkimuksista. Siinä missä Intro 2 käsitteli isojen faktioiden operaatiot Mustassametsässä ja Bounty #13 Verdant Wheelin, tässä Bountyssä toimii Radiant Oath.

Aloitetaan tämä bounty lentävällä lähdöllä. Tason 1 hahmot, replayable, 1 XP, 1 reputation. Erillistä ilmoittautumista ei tarvita, peli nytkähtää eteenpäin joko, kun neljä hahmoa on esittäytynyt. Ensimmäiset kuusi hahmoa pääsevät peliin mukaan. Toivottu kirjoitustahti on vähintään yksi viesti päivässä. Peliä viedään eteenpäin, vaikka kaikki hahmot eivät olisi reagoineet kohtaukseen kohtuullisen ajan sisällä (1-3 päivää riippuen kohtauksen tärkeydestä ja monimutkaisuudesta).

Osallistuaksesi kirjoita:
1) Hahmosi esittely ja mahdolliset kysymykset/kommentit Valais Durantille
2) Hahmosi Exploration Activity, ja siihen liittyvät modifierit, kuten Perception (linkkaus Mekanismiin tai Roll20-vault pöytään ok)
3) Täytä myös hahmosi tiedot RPGChroniclesiin kronikoiden autogenerointia varten: https://www.rpgchronicles.net/session/9 ... 5/pregame

Esittely on vapaamuotoinen, esimerkiksi hahmon nimi, ulkonäkö, mitä taitoja hän tuo ryhmään, onko jo konfirmoitu agentiksi ja mistä päin maailmaa saapui Mustaanmetsään.

Huom. Bountyissä ei ole downtimeä, vaan kultaa saa vastaavasti hieman enemmän. Bountyt ovat Adventure Modea, mutta vain legaalit PFS-hahmot ovat sallittuja. Käytetyt consumablet ja pysyvät statukset, kuten kuolema, palautuvat alkutilanteeseen Bountyn jälkeen.

Hero Pointteja jokaisella on käytössään yksi, mutta glyphilliset pelaajat voivat ennen tehtävänannon loppua antaa ylimääräiset hero pointit haluamilleen hahmoille.

Alku

Tiennäyttäjien suuri operaatio Verduranin metsän eteläkärjessä, Mustanmetsän suolla, kantaa jo hedelmää. Iruxien ylläpitämä metsästyspolku on muutettu vankkurien levyiseksi tieksi, ja pahimpien suonsilmäkkeiden yli on rakennettu tukevat kelluke-sillat. Varsinaisen Mustassametsässä sijaitsevan pääleirin lisäksi on perustettu rahtileiri Cassomirin lounaispuolelle, jossa on kaksi syvälaituria Tiennäyttäjien rahtialuksia varten.

Rahtileirissä on levinnyt usean päivän ajan huhu: Valais Durant etsii tuoreita agentteja pieneen operaatioon, ainoana vaatimuksena ennakkoluuloton mieli Aspis-konsortiota kohtaan. Olette kukin erillänne tai pienemmissä ryhmissä sopineet tapaamisen Valais’n kanssa. Nopean viestinvaihdon jälkeen olette kaikki saapuneet yhtä aikaa tehtävänantoon Valais’n väliaikaiseen toimistoon rahtileirin pohjoisreunalla sijaitsevaan miellyttävän varjoisaan, tilavaan toimistotelttaan. Toimistoteltan keskellä savimaahan on kaivettu kaksi metriä syvä, kapea kuoppa, johon on laskettu köysitikkaat. Kaivanto näyttää muuttuvan saviseinäisestä tiiliseinäiseksi noin viiden metrin syvyydessä. Kaivannon yllä kimaltelee hädin tuskin havaittava maaginen kupoli.

Kuva
Valais Durant kirjoitti:“Minä olen Valais Durant, onpa mahtavaa nähdä taas uusia agentteja! Astukaa peremmälle ja ottakaa mehua, päivä on kuuma. Juokaa mehunne ennen, kuin astutte suojakentän sisään. Sen tehtävä on pitää epämiellyttävät hajut maan alla.”

“Kiitos vielä kerran kiinnostuksestanne tätä tehtävää kohtaan. Monella agentilla, varsinkin kokeneilla veteraaneilla, on pinttyneitä ennakkoluuloja Aspis-konsortiota kohtaan…”

“Tiennäyttäjien järjestöllä on epätavallinen ongelma täällä Cassomirissa. Agenttimme tonkivat vastalöydettyä Azlanti-rauniota innokkaasti, mutta kenttätyö on jo viikkojen ajan ollut ilkivallan ja sabotaasin kohteena. Loitsujen ja tietolähteidemme kautta olemme saaneet vihiä, että eräs Aspis-agentti on ilkivallan takana.”
“Olemme kohdanneet tämän monikansallisen kauppaliiton toimijoita uudestaan ja uudestaan vuosien varrella, useimmiten vihamielisissä merkeissä. Minä ja edustamani liittouman, Loistavan valan, jäsenet olemme valmiita antamaan Aspis-konsortion palkollisille heidän tihutyönsä anteeksi ja asettamaan heidät suojelukseemme, jos he ovat valmiita lopettamaan Tiennäyttäjien vastaisen toiminnan. Azlanti-raunioissa on lukuisia vaaroja, mutta arvelemme tämän kyseisen Aspis-agentin piileskelevän Cassomirissa, tarkemmin sen alapuolisissa viemäreissä. Viemäreistä saattaa jopa olla yhteys tutkimiimme Azlanti-raunioihin, vaikka etäisyys onkin mittava. Tämä selittäisi, miten sabotaasi on pystynyt jatkumaan viikkojen ajan selvittämättä. Minua ei kuitenkaan ensisijaisesti huoleta itse sabotaasi, vaan sabotööri itse ja hänen turvallisuutensa. Emme halua että hän kuolee viemärin tai raunioiden vaaroihin, tai joutuu vihaisten tiennäyttäjien lynkkaamaksi.”

“Ikävä kyllä tämä sabotööri, ymmärrättävää kyllä, pelkää tiennäyttäjiä. Koittakaa etsiä hänet viemäreistä, ja ottaa häneen yhteyttä siten, ettei yhteytenne Tiennäyttäjiien ole ilmeistä. Tämän takia halusin tehtävään agentteja, joiden kasvoja ei vielä tunneta laajalti. Kun olette saavuttaneet sabotöörin luottamuksen, kertokaa hänelle (tai heille) anteeksiannon olevan mahdollista, jos he sitä haluavat. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaisesti, kuljettakaa sabotööri lopuksi tähän telttaan turvaan, tai jos olette lähempänä perusleiriä, Loistavan valan telttaan siellä.”

“Toivottavasti teillä kaikilla on mudankestävät saappaat. Älkää mielellään pukeutuko parhaimpiinne, olen kuullut ettei Cassomirin viemärien haju välttämättä lähde vaatteista koskaan. ...Onko teillä kysymyksiä?”


Arvioitu eteneminen seuraavaan kohtaukseen: Sunnuntai 31.10.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI MA 25.10 ASTI]

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Metsästä ilmestyy paikalle pienen lapsen kokoinen puun taimi, joka raahautuu peremmälle tarkkaillen tilannetta ja muita läsnä olijoita. Uurteet latvassa muistuttavat hieman kasvoja ja kaksi tukevaa juurta jakautuu pienemmiksi varvasmaisiksi juuriksi. "Tervehdys Valais ja kiitos mehusta, mutta liotan mieluummin juuriani suonsilmässä. Männyntaimi on siis nimeni. Tämä mainitsemanne Aspis-konsortio ei ole minulle ennestään tuttu, Tiennäyttäjiinkin olen tutustunut vasta joitain päiviä sitten. Voitteko selittää mitä näissä Azlanti-raunioissa on niin kiinnostavaa? Toivon myös ettette kaada puita ellei aivan välttämättä ole pakko, jotkut heistä ovat näet sukulaisiani."

Exploration activity: scout

Statit yms.; trained skillit lyhyesti Medicine +4•, Nature +4•, Pathfinder society lore +2•, Religion +4•, Society +2•, Warfare Lore +2• ja Battle medicine backroundista. Parantaa myös loitsulla.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 793
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Paikalle ilmaantuu myös maahinen, jolla on hätkähdyttävän punaiset hiukset sekä vaaksan mittaiset kulmakarvat.

"Heipä hei, olen Fonkin! Janira Gavix lähetti minut tänne! Olen tottuneempi Opparaan mutta kaipa Cassomirissakin pärjää. Joku Suurloošilla sanoikin että konfirmaatio tai ei, kukaan ei ole todellinen tiennäyttäjä ennen kuin on selvinnyt taldorilaisesta viemäristä!"

Exploration activity on Search, Perception +5. Hahmolomake on täällä ja toistaiseksi kesken mutta naputtelen sen valmiiksi tässä jossain vaiheessa.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra on kuin kotonaan sotaleirin näköisessä ja tuntuisessa paikassa, missä hän on eittämättä liian monia kuukausia elämästään viettänyt. Väsynytsilmäinen nainen tuijottaa usein tyhjyyteen, kun hänen vilkas mielikuvituksensa tuo muistojen hänen näkyvilleen.

Sotisopassaan Alysanra on pääasiassa päätynyt olemaan vain leirivahti, joka tuo tiettyä turvallista tasaisuutta elämään. Hän tietää kuitenkin, ettei se ole hänen elämänsä suunta. Suomuhaarniska päällä ja miekka huotrassa, kilpi käteen sidottuna; se ei ole toimettoman eläjän asuste. Kuultuaan Valais Durantin pyynnöstä, kiinnostuneena uusista tehtävistä Alysanra hakeutuu tämän luokse.

Alysanra kuuntelee Valaisin luennon, ja on näennäisen ihmetyksen vallassa. Anteeksiantaminen tihutöistä, jotka ovat potentiaalisesti aiheuttaneet vaaratilanteita kaikille leirissä työskenteleville, tuntuu soturista käsittämättömältä. Onnekseen hän on oppinut olla väittämästä ylemmän tahon käskyjä vastaan, uskoen heidän ymmärtävän jutun juonen paremmin kuin hän pelkällä minuutin selonteolla.

"Parahin Valais, onko meidän tarkoitus edetä viemäreihin tuosta tämän leirin kaivannosta? Vai matkustammeko ensin Cassomiriin ja sieltä viemäreihin?" Alysanra kyselee matalahkolla, väsyneellä äänellään. "Uskoisin teillä olevan myös jokin selvä osviitta, miten siellä Cassomirissa sitten löydämme oikeille jäljille. Onko teillä antaa tuntomerkkejä, nimeä tai jotain muuta tästä Aspis-agentista? Tai selviä silminnäkijöiden havaintoja?"

Disclaimer: allekirjoittanut pelaaja ei ole täysin kartalla kaikista kakkosedikan säännöistä. Näitä exploration moden variaatioita näytti olevan todella paljon... Sen paremmin niitä tuntematta, Track/Search tai jokin vastaava? Ajatus käyttää Survivalia, trained +4. Lisää tästä myöhemmin.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Swyrlyn
Viestit: 384
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Telttaan astelee myös roteva ihmismies pukeutuneena nahkapanssariin ja kantaen selässään pitkiä kahdenkäden aseita.

"Terve vaan, Bounty on nimi ja minut yleensä lähetetään metsästämään asioita, mutta kait tämänkin voi sellaiseksi laskea. Viemäriin ei vielä olekaan jouduttu, että kait sekin on parempi kokea tässä vaiheessa. Onko mitään tarkempaa aloituspaikkaa tutkimukselle kuin pelkästään valtava viemäriverkosto? Vaikka se varmasti onkin ihastuttava paikka, niin tuskin kukaan meistä siellä haluaa vaeltaa päivätolkulla. Jos hän vastustaa meidän mukaan lähtemistä, niin tuommeko me hänet tajuttomana?"

Exploration activity on Search, Perception +7 (E). Hahmolomake on toistaiseksi roll20 fantsun holvissa.
Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 620
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Kohtalo »

Pieni mustanruskea hiisi kävelee sisälle telttaan, vyöllä lepää kaksi miekkaa ja itsevarmasti ilmoittaa olemassa olostaan:

"Tervehdys kaikki. Minä olen Ruoste. Jaa, rahaa luvassa ja pitää vain viemäreistä käydä joku tyyppi tonkimassa. Helppo homma, viemärit on tuttuja ja näyttääpi et muut on jo kysymykset kysyneet, niin minäpä tässä teroittelen miekkojani tulevaa varten.

Exploration activity on Search, Perception +4 (T). Trained skillit Acrobatics +5•, Athletics +7•, Deception +6•, Intimidation +6•, Nature +2•, Performance +6•, Society +3•, Stealth +5• Survival +2•, Warfare/Goblin Lore +3•

Ja annettaan glyphistä saatu extra hero pointti vaikka Alysanralle.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 793
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Tosiaan, glypheistäni hero pointit Bountylle ja Ruosteelle.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1371
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Kuva


Valais hymyilee hyväntahtoisesti Männyntaimen kieltäytyessä mehusta.

"Muut voivat olla eri mieltä kanssani, mutta minusta näiden raunioiden erityisyys johtuu niiden löytötavasta ja paikasta: Eräs aloitteleva agentti varmisti niiden löytymisen konfirmaatio-tehtävällään. Lisäksi raunioiden tutkimukselle on paikallisen iruxiheimon, Tskikha-enklaavin täysi tuki. Toimintamme tällä kaivauksella on ollut kaikin puolin esimerkillistä ja inspiroivaa. Tämä hyvittää aiempia ...kyseenalaisempia operaatioitamme Cassomirissa."

"Jos haluatte tarkempaa tietoa raunioiden historiallisesta merkityksestä, Gorm on aloittanut jo ensimmäisen kronikkakokoelman koostamisen. Hän antaa vedoksia luettaviksi kenelle tahansa agentille, joka niitä pyytää. Käsittääkseni tämä on itäisin tähän mennessä tieteellisesti varmistettu Azlanti-löytö Avistanin mantereella."

Viemäreihin ja Aspikseen liittyvien kysymysten yhteydessä Valais näyttää vasta valmistunutta maastokarttaa Cassomirin länsipuolen pelto- ja suomaastosta. Kartalla erottuu tiennäyttäjien rahtileiri aivan Cassomirin kaupungin länsipuolella, sekä tie- ja polkuverkosto luoteiselle suoalueelle, jossa kaivaukset ja perusleiri sijaitsevat. Sabotaasi-iskujen sijainnit on merkitty kartalle, ne painottuvat selkeästi rahtileirin pohjoispuoliskoon sekä sielä lähtevien teiden varsille.


"Sabotööristä on itse asiassa suora havainto. Tämä sisäänkäynti viemäreihin oli aiemmin piilotettu maagisesti luodun pensaan alle. Eräs Urwalin agenteista huomasi vajaa viikko sitten, että pensaan ei tulisi kukoistaa tässä ympäristössä ja löysi sisäänkäynnin. Hän kiipesi alas ja kuuli pakenevia askelia. Pakenijalla ei ollut omaa valonlähdettä, ja kun tiennäyttäjä-agentti, puolituinen, sai soihdun sytytettyä, näki hän oletetusta sabotööristä vain hämärästi erottuvan hahmon kääntyvän käytävien risteyksestä pohjoiseen päin. Kun isompi joukko tuli tarkastamaan mutaan jääneet jäljet myöhemmin, ne oli käyty siivoamassa pois. ...Sisäänkäynnin alkujaan peittänyt pensas ikävä kyllä kuihtui pois parissa päivässä tämän jälkeen."

"Tiedämme sabotööristä seuraavat seikat: Hän näkee pimeässä, on suunnilleen keskikokoinen ja -painoinen, toimii yksin, välttelee avointa konfliktia ja on taitava piiloutumaan sekä peittämään jälkensä."

"Arvelemme, ettei sabotööri ole kovinkaan taitava taistelija, vaan ennemminkin erikoisasiantuntija-siviili, joilla Konsortion tiedetään teettävän leijonanosa likaisista töistään. Cassomirin viemärit ovat tunnetusti hyvin vaarallisia, puhumattakaan ylemmän johtoportaan Aspis-esihenkilöistä. Lupaus tiennäyttäjien tarjoamasta suojelusta voi olla hänelle hyvinkin kiinnostava. En suosittele teidän käyttävän väkivaltaa muuten kuin itsepuolustukseksi. Neuvottelutapanne on teidän itsenne päätettävissä, mutta suosittelen hankkimaan lisätietoa sabotööristä ennen kuin paljastatte olevanne tiennäyttäjiä. Kohdatkaa hänet yksilönä eikä vihollisena, tämä yleensä helpottaa kireiden neuvottelujen aloittamista. Peli lienee menetetty, jos vuodatatte hänen vertaan."

"Toki voitte aloittaa etsinnät Cassomirin muurien sisäpuolisista viemärikaivoista, mutta emme tiedä vielä tarkkaan, miten viemäriverkosto yhdistyy. Nykyisten viemärikarttojemme mukaan tältä kohdalta ei ole suoraa yhteyttä muurien sisäpuoliseen verkostoon. Jos päätätte aloittaa tutkimukset muurien sisäpuolelta, varautukaa monipäiväiseen operaatioon. Jos taas aloitatte täältä, uskomme sabotöörin piilopaikan löytyvän viemäreistä tai jonkin suuaukon luota melko läheltä. Sabotööri on tehnyt kuluneen viikon aikana useamman iskun, joten arvelemme hänen vielä pitävän piilopaikkaansa lähistöllä luottaen kykyynsä harhauttaa tiennäyttäjät viemäreissä. Teidän tehtävänne on osoittaa tämä luulo vääräksi."

Oletuksena seuraavassa päivityksessä tietoheittojen tulokset ja siirtyminen kaivannosta alas viemäreihin. Seuraavan päivityksen jälkeen voi vielä retroaktiivisesti ostaa tarvikkeita ja valita school-consumableja, mutta ensimmäisen viemärietenemis-päivityksen jälkeen on liian myöhäistä.

ENNAKKOTIEDOT: RECALL KNOWLEDGE

Aspisten hallintorakenteesta ja toimintatavoista voi tietää/spekuloida Societyllä (untrained ok) tai sopivalla trained-Lorella, kuten Mercantile, Underworld tai Aspis Lorella.

Viemärien vaaroja voi kuumotella etukäteen Naturella (untrained ok), hyvin vaikealla Societyllä (untrained ok) tai sopivalla trained-Lorella, kuten Sewer, Urban tai Cassomir Lorella.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra hymähtää Valais'n kertomukselle ja pyörittelee sormiaan miekan ponsin päällä.

"Onko se nyt aivan satavarmaa, että kyseessä on Aspis konsortion palkollinen? Tällaisessa suomaastossa voisi varmasti asustella joku erakoitunut, hm, lisko-olento, jolle viimeaikainen liikenne on ollut viimeinen pisara."

"Mutta toisaalta vähäosaista on voitu kiristää, tai tarjota muhkeaa rahapussia korvaukseksi töistä. Se lienee todennäköisempää. Kulta motivoi kumman hyvin." Alysanra silmäilee muita mukaan tulevia tiennäyttäjiä, ja hoksaa jättäneensä esittäytymättä.

"Tosiaan, olen Alysanra. Sotilas, soturi, taistelija, miksikä minua voi kutsua. Armeijassa tuli vuosia vietettyä, mutta, noh, ei se ole oleellista."
[9]+4 = 13
Society 1d20+4:  [
9
] +4 = 13
[15]+4 = 19
Nature 1d20+4:  [
15
] +4 = 19


Hahmolomake on täällä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Swyrlyn
Viestit: 384
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Bounty kuuntelee Valaisin selostusta nojailleen omaan aseensa varteen.

"Yritämme siis parhaamme mukaan saada hänet vakuutettua siitä, että kanssamme olisi turvallisempaa. Jätän ehkä nämä keskustelut hänen kanssaan muiden kontolle, mutta metsästämiseen ja jälkien etsimiseen olen perehtynyt enemmän. Kuulostaa siltä, että viemäreihin kannattaa mennä näiltä hyökkäysalueiden läheltä."

Bounty yrittää pähkäillä ja muistellla asioita:

Society:
[14] = 14
1d20+0:  [
14
] = 14


Nature:
[7]+5 = 12
1d20+5:  [
7
] +5 = 12


Edit: Fonkin ota kanssa glyphistä extra heropoint
Viimeksi muokannut Swyrlyn, 28 Loka 2021, 08:31. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Tomppak88
Venture-Lieutenant
Viestit: 633
Liittynyt: 01 Elo 2017, 14:20

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Tomppak88 »

Paikalle saapuu myös jo hyvän aikaa sitten keski-iän ylittänyt, pitkät tummat hiukset omaava mieshenkilö, joka on pukeutunut suoriin mustiin housuihin, kiiltäviin nahkakenkiin, sekä jonkinlaiseen kauluspaidantapaiseen ja liiviin. Vanhasta iästään huolimatta tämä liikkuu yllättävän ketterästi, eikä ikä tunnu juuri painavan tämän jäntevää kehoa.

Näyttää ehkä jonkinlaiselta paremman väen palvelijalta tai tarjoilijalta.

((exploration on search, +5, hahmo löytyy turun pfs pöydästä työnimellä Valtteri, en ehdi juuri nyt kirjoittaa muuta, mutta esittelen hahmon paremmin ja luen threadin 24 h kuluessa.))
"featti tekee merkittävän ontologisen muutoksen hahmoon: antaa raajan tilanteeseen, jossa ei olisi yhtään raajaa ilman feattia" - Agape
Avatar
Kohtalo
Venture-Agent
Viestit: 620
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 17:12

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Kohtalo »

Ruoste istuu huoneen nurkassa missä valo ei keskittymistä haittaa ja ähisten yrittää miettiä asioita:

Society:
[1]+3 = 4
1d20+3:  [
1
] +3 = 4


Nature:
[4]+2 = 6
1d20+2:  [
4
] +2 = 6
Mustaparta
Viestit: 561
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Leshy kuuntelee Valaisia kiinnostuneena hiiskumatta sanaakaan ja muistelee mitä tietää Aspiksesta ja viemäreistä.
Society Aspiksesta:
[12]+2 = 14
1d20+2:  [
12
] +2 = 14

Nature:
[20]+4 = 24
1d20+4:  [
20
] +4 = 24


Inventaario päivitetty mekanismiin, School consumable: minor healing potion, lisäksi Shielding salve, 4 gp
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 793
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Fonkin raapii päätään ja yrittää muistella, mitä olikaan oppinut viemärten akustiikasta tai aspiksista.

Bardic Lorella Aspis Lorea:
[20]+5 = 25
1d20+5:  [
20
] +5 = 25


Bardic Lorella Cassomir Lorea:
[16]+5 = 21
1d20+5:  [
16
] +5 = 21


Hahmo on nyt näppäilty Mekanismiin valmiiksi. Pathfinder-pomoilta parannusjuoma taskussa. Ja kiitos, Swyrlyn!
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1371
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) [ILMOITTAUTUMISET AUKI]

Viesti Kirjoittaja Agape »

Annan tietoheittojen tulokset kootusti, jotta ei ole ilmeistä mikä tieto on oikeaa ja mikä väärää. Tässä ikävä kyllä menetetään tietojen hahmokohtaisuus.

Aspis-konsortio on monikansallinen kaikenlaista kaupankäyntiä harjoittava yritysrypäs. Heidät tunnetaan absoluuttisesta voitontavoittelusta ja eettisestä välinpitämättömyydestä. Aspikset ovat häikäilemättömiä varsinkin tavaranhankinnassaan ja keinotekoisen kysynnän luomisessa. Alhaisen portaan agentit ovat usein väliaikaisessa työsuhteessa, orjia tai työhön kiristettyjä toimioita. Aspikset kuitenkin pitävät aina huolen, että keinolla millä hyvänsä työntekijät ovat uskollisia välittömille esihenkilöilleen. Ylemmissä johtoportaissa hallintorakenne on suorastaan kulttimainen.

Cassomir on rakentunut kerros kerrokselta aiempien raunioidensa päälle, joista ylimpiä kerroksia käytetään osittain myös kaupungin viemäriverkostona. Viemäriraunioiden vaarallisuuden vuoksi ne eivät ole julkisessa käytössä, mikä aiheuttaa salakuljettajien, kultistien ja kaikenlaisten petojen vielä lisäävän vaaraa entisestään. Rahtileirin alinen alue vaikuttaa vasta hiljattain avatulta tai löydetyltä, joten todennäköisesti siellä ei ole älyllisiä olentoja, eikä merkittävästi rottiakaan. Todennäköisimmät uhkakuvat ovat erinäiset pienet syöpäläiset, kuten tuhatjalkaiset, hämähäkit tai skorpionit, jotka valtaavat hyvin nopeasti juuri tällaiset ekolokerot.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Olen samaa mieltä, Bounty", Alysanra toteaa valmistautuen henkisesti seikkailuun maanalaisissa viemäreissä kaikenkarvaisten nilviäisten seassa. "Joskin kaltaisemme rykmentti aseistettu ammattilaisia karkottaa varmasti yksittäisen sabotöörin. Meidän pitää toivoa nappaavamme hänet hänen huomaamatta, tai ahdistaen ensin nurkkaan. Mikäli Aspis on maineensa veroinen, sabotööri pelkää enemmän heidän kostoaan pelkuruudesta kuin miekkamme teriä."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1371
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Varustauduttuanne tehtävänannon jälkeen laskeudutte tukevia köysitikkaita pitkin viemäriin. Pienikokoiset mahtuvat hyvin tähän holvikattoiseen käytävään ja muutkin pystyisivät juuri ja juuri kulkemaan pystyssä, mutta Bountyn salkoaseet meinaavat raapia kattoa ikävästi. Käytävä on rakennettu epäsäännöllisen muotoisista kivistä, jotka ovat hioutuneet sileäksi seinäpinnaksi. Laastia on käytetty niukasti, ja useassa kohdassa multainen maa on murtautunut seinän läpi, aiheuttaen käytävään paikoitellen ahtaita kohtia. Sortumattomissa kohdissa mahtuu kulkemaan kolme rinnakkain.

Käytävässä on rehevä, multainen tuoksu. Käveltyänne reilut kymmenen metriä itään päin alkaa olla niin pimeää, että valoisaan elämänrytmiin sopeutuneet tarvitsevat lisävaloa. Sopii kuvailla, mitä valonlähteitä hahmonne käyttävät, jos mitään, vai luottavatko muiden valontuotantoon. Saavutte pian risteykseen.

Kolmihaaraisen risteyksen kaakkoista haaraa tukkii ruosteinen, mutta hyvin tukevalta vaikuttava tiheä rautaristikko. Koilliseen päin käytävä jatkuu hieman alaspäin viettäen. Multa risteyksen kohdalla on kosteaa ja näette sekä kaakkoisen että koillisen käytävän seinämien olevan sammalen ja levän peitossa.

Ruoste huomaa, että rautaristikkoa on yritetty viilata rikki tältä puolelta käsin melko hiljattain, mutta viilaaja on lopettanut urakan alkunsa.

Alysanra löytää risteyksestä saappaiden jättämiä painaumia, jotka kuuluvat raskaalle, keskikokoiselle humanoidille. Ne ovat lähteneet nopeasti risteyksestä koilliseen päin ja jatkuvat noin viisikymmentä metriä eteenpäin juoksuaskelina, jonka jälkeen ne lakkaavat. Alysanra ymmärtää, että juoksija on pysähtynyt, seisonut paikallaan jonkin aikaa ja alkanut sittemmin sotkemaan jälkiään, siinä onnistuen.

Jatkatte matkaa koillista käytävää pitkin. Huomaatte käytävän viettävän alaspäin. Käytävä ei ole täysin suora. Multa jalkojenne käy yhä kosteammaksi ja hajut muuttuvat rehevän metsäisestä ummehtuneen kosteikon kaltaiseksi. Kulku on hidasta, joudutte hakemaan jalansijaa varovasti hyllyvässä ja liukkaassa, sammaleen peittämässä käytävässä. Noin kahdentoista minuutin kulkemisen jälkeen saavutte umpikujaan, jossa sammaleinen maa on kaivettu pois paljastaen puolen metrin syvyydestä limaisen lattian, heikosti soljuvan mutaisen puron, sekä halkaisijaltaan 90-senttisen aukon, jonka läpi puro virtaa vesiputouksena alemmalle tasolle. Fonkin ja Bounty huomaavat aukon reunoissa naarmuja, jotka vastaavat metallisen valtaushaan hampaita.

Katsotte aukosta alas ja toteatte allanne olevan noin puolitoista metriä kivilattiaa, jonka alla avautuu liejuinen, hitaasti virtaava viemäri. Teillä on useita köysiä. Kuka jättää köytensä tähän, jotta pääsette etenemään? Pääsette helposti alas, ja huomaatte seisovanne nelihaaraisen risteyksen keskellä. Liejuista vettä on teistä pidempien sääriin asti. Vesi levittäytyy kaikkiin neljään suuntaan. Fonkin huomaa veden virtaavan [tunnistamattomaan suuntaan 1] sekä sen viereiseen [tunnistamattomaan suuntaan 2]. Ette ole enää aivan varmoja ilmansuunnista kuljettuanne käytävässä jo jonkin aikaa.

Risteyksen jokaisessa kulmassa on liidulla tehtyjä merkintöjä kunkin kulman kummallakin kyljellä. Merkinnät ovat pitkiä, ylös-alassuuntaisia numerosarjoja. Alysanra tajuaa, että nämä ovat jonkun tahon piirtämiä henkilökohtaisia muistiinpanoja, joiden merkitys avautuu vain niiden piirtäjälle. Numeroiden suuri määrä on hämäystä. Alysanra huomaa, että veden pohjalla kasvava levä on hieman hioutunut kaikissa muissa suunnissa, paitsi [tuntemattomassa suunnassa 3]. Tästä neliristeyksestä on kuljettu hiljattain kaikkiin muihin suuntiin. Kulkija tai kulkijat ovat olleet taitavia peittämään jälkensä, Alysanra ei onnistu arvioimaan, mitä suuntaa on käytetty eniten tai mihin suuntaan kulkee tuoreimmat jäljet.

Löytyykö keneltäkään Wayfinderiä tai kompassia? Jos ei, niin Survival-heitolla (trained) voi selvittää ilmansuunnat. Seuraavassa pienessä päivityksessä annan ilmansuunnan selvityksen tuloksen. Seuraavassa isossa päivityksessä etenette haluamaanne suuntaan.
Dice rolls
[13]+4 = 17
1d20+4:  [
13
] +4 = 17
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Swyrlyn
Viestit: 384
Liittynyt: 07 Helmi 2017, 08:03

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Swyrlyn »

Laskeutuessa viemäriin Bounty kaivaa varusteidensa alta Wayfinderin ja käynnistää siitä valoloitsun.

"Voin mennä etulinjassa, jos törmäämme johonkin vihamieliseen. Ikävä kyllä näillä silmillä ei nähdä pimeässä, joten joudun käyttämään tätä apuna." Bounty sanoo viitaten Wayfinderiin.

Matkan aikana Bounty yrittää parhaansa mukaan pitää aseita kolhimasta kattoa, jotta ääntä ei kuuluisi, mutta epäonnistuu siinä luultavasti ajoittain.
Aukon luona Bounty kaivelee köyden repustaan ja kohauttaa olkiaan. "Ehkä muistan sen joku päivä käydä hakemassa takaisin mukaan."

Bountyltä löytyy siis Wayfinder ja voi tarvittaessa heittää myös survival +5.
Avatar
Agape
Venture-Captain
Viestit: 1371
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 02:35
Paikkakunta: Oulu

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Agape »

Bountyn Wayfinderistä näette ilmansuunnat helposti myös näin maan alla.

Suunta 1 = Pohjoinen
Suunta 2 = Itä
Suunta 3 = Etelä
Suunta 4 = Länsi

Virtaus vie siis sekä pohjoiseen että itään.

Etelä on koskematon suunta, muihin suuntiin on hiljattain kuljettu.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Avatar
Deus
Viestit: 257
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: Bounty #14: The Blackwood Truce (lvl 1 Bounty, replayable) peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Alysanra on lähtökohtaisesti karsastanut soihtujen käyttöä maanalaisissa käytävissä, erityisesti näin matalassa. Savun hengittäminen on aiheuttanut hänelle jo riittävästi sisäisiä vaurioita, ja tuo muutenkin epämiellyttäviä muistoja mieleen.

Jäljet löydettyään hän kumartuu alemmas niitä tarkastellakseen. "Vaikuttaisi ihmiseltä, mutta hänellä on ollut saappaat jaloissaan, joten täyttä varmuutta ei ole", Alysanra toteaa hiljaisella äänellä, aivan kuin itselleen puhuisi. Hän jatkaa noustuaan ylös, puhuen tällä kertaa suoraan muulle ryhmälle. "Sabotöörimme oli aikeissa paeta tänne ristikon suuntaan, mutta joutui pakenemaan juoksujalkaa tänne koilliseen päin, jättäen työnsä kesken. Lähtisin itse olettamuksesta, että sabotöörimme näkee pimeässä, soihtu kädessä täällä juokseminen olisi vähintäänkin vaarallista."

Pitkän aikaa taivallettuaan Alysanra ei juuri nenäänsä nyrpistä viemärin hajuille. Äkättyään levän yhden käytävän suunnassa, hän viittoo nyökäten sinne. "Vaikuttaisi siltä, ettei liikenne tähän suuntaan ole ollut. Se on hyvin todennäköisesti umpikuja." Kuultuaan Bountylta, että kyseinen suunta on etelä, sekä Fonkinilta veden virtaussuunnat, Alysanra hymähtää. "Ottovesi etelästä. Jos olisin tyhmänrohkea, maistaisin, onko tämä viemärivesi suolaista. Minneköhän ihmeeseen vesi sitten lasketaan?"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 36/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Vastaa Viestiin