"Olemme tosiaan tutkijoita ja erittäin innokkaita sellaisia. Pahoittelen, että eksyin heti alkuun aiheesta, mutta minulle tutkimus on kaikki kaikessa ja kun innostun jostain, niin se saa minut unohtamaan käytöstavat. Toivon, että hyväksytte nöyrimmän anteeksipyyntöni käytöstapojen unohtamisesta.
Aid diplomacy:
[3] = 3 1d20:
[
]
= 3
Tähän mahdollisesti +12 Linquistictiikasta. Scrivener’s Versatility (Ex), joka antaa käyttää Linguistics kykyä (+12) Diplomacyn (+1) sijaan.
Zannum jää sen jälkeen miettimään kuka tämä Varjokettu taas olikaan.
Nainen hymähtää. "Gregorius? Ette ainakaan ole tuiki tavallisia varkaita kirjastossa", hän toteaa jokseenkin välinpitämättömästi. "Hyvä on, kulkekaa kulkimisianne kirjastossa, mutta pyrkikää pitämään mekkalaa pienemmällä ja älkääkä jatkossa käyttäytykö noin tökerösti!"
Nainen ei vaikuta innostuneelta nousemaan tuolistaan, ja aikoo jatkaa eväidensä syömistä.
Nainen tulee kertomaan käynnistänne, mutta ei luonnollisesti voi antaa tuntomerkkejä muuta kuin ääniänne. Häntä tuskin saisi hiljaiseksi muuten kuin muiluttamalla, mikä jättää ehkä hälyttävämmät jäljet.
Pidempi tauko oli, kun halusin nähdä tuleeko neljännen pelaajan kontribuutiota... ei tullut. Tämä olkoon viimeinen varoitus. Jos ei peliin edes yritetä osallistua, tiputan pelistä kesken pois kokonaan. Haluan saada tämän tarinan päätökseensä melko nopeasti. Hirveästi tässä ei ole enää jäljellä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Toto kumartaa kohteliaasti poistuessaan huoneesta ja tajuaa sitten ettei nainen nähnyt sitä. Samassa hän nolostuu silmin nähden katsoessaan Neharaa silmiin ja tajutessaan että oli unohtanut hänen nimensä ja sekoittanut tämän johonkin outoon tyyppiin.
Meleena tarkistaa vielä kertaalleen Avistanin kaameimman huoneentaulun ja sitten poistuu vähin äänin. Sitten hän livahtaa nopeasti aiemmin käytyjen huoneiden läpi tarkastaakseen loput maalauksista, seuraten Toton ajatusta. Palailtuaan viimeiseen huoneeseen hän kertaa havaintonsa:
"No niin. Ensimmäinen taulu, johon törmäsimme, sanoi 'Palvellaksesi Taldoria sinun tulee ensin opetella Taldorin historia'. Mielestäni toisessa, siellä salissa, luki 'Sinnitelkää, sinnitelkää, sinnitelkää'. Tuon sokean naisen - hän ei varmaan edes tiedä kuinka onnekas on - luona Stavian virnuili 'Lopulta uskollisuus on palkkio itsessään' ja tuolla kuraattorin huoneessa, josta tänne pääsi, luki 'Ovelaa valhetta ei kerrota kahdesti'. Luulen että Toto oli oikeilla jäljillä tässä, koska noita rujoja potretteja on saman verran kuin näitä syvennyksiä. Täytyy vain päätellä, mikä menee mihin ja mikä on oikea järjestys."
Siteeraan tähän tämän informaation kokoamisen vuoksi.
Deus kirjoitti: ↑04 Kesä 2021, 23:46
Yksi on kyyristyneenä kuin väijymässä saalistaan.
Toinen on loikkaamassa karjuen saaliinsa kimppuun.
Kolmannella on ikeet, jotka ovat kahlittu suureen kuutioon, mitä leijona yrittää vetää.
Neljännellä on pikkuruiset kakkulat ja lukee koristeltua kääröä.
Viides on kietoutunut Taldorin lippuun.
Kuudes seisoo ylväänä kruunu päässään.
"Olisikos historianlukija tuo neljäs? Sinnittelijä on varmasti tuo, joka kiskoo tuota laatikkoa. Uskollisuus olisi varmaan kietoutunut lippuun. Valehtelija? Mieleni tekisi sanoa että se on tuo kruunupää, mutta todennäköisemmin vaaniva saalistaja."
"Voisiko järjestys olla mukana noissa teksteissä eli voisiko se olla seuraava?"
1. Palvellaksesi Taldoria sinun tulee ensin opetella Taldorin historia
2. Ovelaa valhetta ei kerrota kahdesti
3. Sinnitelkää, sinnitelkää, sinnitelkää
4. Lopulta uskollisuus on palkkio itsessään.
"Uskoisin, että Meleenan tulkinta patsaista on oikea."
"Haa, noinhan sen täytyy olla! Arvelin itse että se olisi näiden järjestys salaovelta tänne, mutta tuossa on enemmän järkeä. Menkääs te muut tuonne käytävään, minä kokeilen jos tämä toimisi."
Mikäli kukaan ei protestoi, Meleena hätistää muun ryhmän huoneesta käytävään jotta mahdollinen ansa ei räjäytä heitä ja sitten asettaa patsaat alkoveihin Zannumin kuvailemassa järjestyksessä:
Ensimmäiseen alkoviin tulee patsas, jolla on kakkulat ja käärö.
Toiseen alkoviin tulee patsas, joka väijyy saalistaan.
Kolmanteen alkoviin tulee patsas, joka vetää suurta kuutiota.
Neljänteen alkoviin tulee patsas, joka on kietoutunut lippuun.
Seiniä vasten on tässä suuressa holvissa pistetty riviin aimo kasa erityisen hyvin valmistettuja arkkuja, ja huoneen vastakkaisella seinällä on kaksi kirjahyllyä täynnä ikivanhoja opuksia ja moninaisia antiikkisia helyjä. Tunnukset ja seinävaatteet peittävät jokaista neliömetriä tämän holvin seinistä, jokainen edustaen kauan sitten menehtynyttä valtiota tai taistelua vailla historian kirjoitusta.
Pikaisella vilkauksella tässä holvissa olisi varmasti valtakuntia musertavien juonien salaisuuksia, Taldorin sukupuun sukurutsaus kokonaisuudessaan, Cheliaxin paholaissopimusten kaksoiskappaleita, ja Osirionin kaikkein tavoitelluimmat reliikit. Kaiken tutkimiseen tarvitsisi varmasti viikkoja ellei kuukausia.
Vajaa ryhmä tutki huonetta tovin pidempään ja löytää Zannumin johdolla yhden vihjeen. Linkki tässä.
Tiennäyttäjät arvelevat, että aikaa olisi vielä, ja huoneesta voisi vielä löytyä jotakin. Skenaarion säännöt antavat mahdollisuuden käyttää puolet tarvitusta tutkinta-ajasta siihen, että saatte huoneesta yhden (1) vihjeen lisää. Tämä pätee kaikkiin huoneisiin. Mainitsin tämänkin aikoinaan tässä postauksessa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Jatkotutkimukset eivät vaadi itseasiassa taitoheittoa. Oletan, että muutkin osallistuvat. Loppu lähenee kumminkin.
Ryhmä jatkaa uurtamista ja piilotetun holvin tutkimista. Kun he saavat tutkimuksensa päätökseen, yläkerran konsertista kuuluu taas pauhua ja dramaattisia käänteitä, eli tavanomaista Taldorilaista kakofoniaa. Tutkimusten jatkaminen tuottaa tulosta ja esille ilmestyy yksi uusi vihje. Linkki tässä.
Tiimalasi näyttää siltä, että kolmasosa tunnista on ehkä aikaa.
Huomasin muuten, ettette ole tutkineet Tiedon Holvia laisinkaan (se on se edellinen huone missä on se arvoitus). Se on small kokoinen huone teille, eli 7 ½ minuuttia tutkia neljällä hengellä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
"Oh! Meiltä oli jäänyt tuo edellinen huone tutkimatta kun olimme niin keskittyneitä arvoituksen ratkaisuun!" Havahtuu Zannum lukiessaan jotain kiinnostavaa kirjaa...
Ensin hän vilkaisee kilpeä:
Spellcraft
[1]+11 = 12 1d20+11:
[
]
+11
= 12
Ja sitten löyttäytyy muiden seuraan tutkimaan Tiedon holvia.
Linquistics
Tiennäyttäjät löytävät hyvässä ajassa kaksi tärkeän näköistä vihjettä. Heillä on kaiken järjen mukaan nyt kaikki tarpeellinen kasassa. Enää maaginen kilpi hämmentää. Linkki
Kilvellä on funktio, voitte koettaa keksiä sen. Muuten kiskot vievät ulos ja loppukrediitteihin.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0