#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

"Hän lienee Aspiksen palkkalistoilla. On harkittua epäilystä ja naurettavaa vainoharhaa ja hän lankeaa jälkimmäiseen," Sälpä sanoo matalalla äänellä. "Minäkin suosisin kulkemista öisin."

Darkvision 60 ft., Survival +8, Fort +6.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Voin halutessanne yhä armahtaa kehojamme siihen kohdistuvalta auringon rankaisulta taikuudella, mutta myönnän kokevani pimeässä liikkumisen turvalliseksi, jopa kodikkaaksi. Yöllä liikkuessa voi myös nähdä erilaisia eläimiä ja kokea ympäristön toisin. Olette kokeneempia suunnistajia, joten mukaudun päätökseenne." Lyhyt miekkonen katsoo kattoon yhden kiven kaartaessa tavallista korkeammalle. "Lepäämmekö ennen matkaa vai lähdemmekö oitis kohti määränpäätämme?"

Preetorille: "Puhuitte lukuisista kuolonuhreista ja tuhotuista elinkeinoista. Ovatko kuolemat koboldien aiheuttamia, vai onko niiden syy jokin muu tai määrittelemätön? Lisäksi pyydän teitä kertomaan onko väkeä mahdollisesti kadoksissa jotta tiedämme onko meidän tarpeen aktiivisesti etsiä siepattuja tai hädissään paenneita asukkaita. Lähteidemme mukaan Sharrowsmith oli liikkeellä vain muutaman kantajan kanssa, ja rajallisen mielikuvitukseni vuoksi minun on vaikea ymmärtää miten hän olisi voinut mobilisoida kokonaisen kobold-heimon. Palkkasiko hän täältä mukaansa vartijoita tai muuta väkeä?"

Saapuessamme paikalle Thansan on käyttänyt 4 ekan levelin slottia endure elementseihin, jotka ovat käynnissä 24 h. Jos jatketaan heti, ne ovat yhä päällä. Jos levätään ja aiotaan matkata yöllä, hän voi vapauttaa slotit muuhun käyttöön ja ottaa jotain yleishyödyllisempiä loitsua (näkis vaan). Kumpikin näistä on hänelle samanarvoinen valinta. Jos mennään yöllä, oletan että hänellä on aikaa levätä loitsuslotit takaisin ellei toisin sanota.

Perception +10, Survival +0, Fort +5, darkvision 60 ft.
Jos mennään yömoodissa, Thansan avustaa Delzdenin survivalia koska iso partasuti on kuunnellut korvat höröllä ja nauru höröttäen hänen pöljempiäkin kertomuksiaan.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

"Pimeys on tuttua ympäristö minulle ja en kestä kunnolla kuumuutta. Yöllä matkustaessa minun täytyy kuitenkin luottaa muiden taitoon suunnistaa."

Perception: 0 Fort: +2 Survival 0 low-light vision.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Lähdette matkaan yöllä. Suunnistamisen DC on 12.

Matkan varrella maasto on enimmäkseen tasaista. Kaivosleiri on syrjäisessä rotkossa.
[+] Perception DC 15
Huomaatte mädäntyneen hajun lähestyessänne rotkon suuaukkoa. Leirissä se on jo aivan kammottava.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Aid another @ Sälpä
[17]+6 = 23
Delzden Survival 1d20+6:  [
17
] +6 = 23

Mjaa, olisihan sitä itsekin pärjännyt!

[13] = 13
Delzden perception 1d20:  [
13
] = 13


Delzden ei kehtaa ottaa ohjaksia kivikasvoiselta Sälvältä, joka tuntuu olevan etevämpi ja kokeneempi kulkemaan tuntemattomammassa maastossa. Hän osaa kyllä antaa jetsulleen ne ohjeet, mitä tarvitaankin ja pystyisi johdattamaan poppoon perille. Häneltä puuttuu synnynnäinen johtajuus ja karisma sitä varten... ja kyky todeta että niin Sälvältäkin.

Koko matkan ajan Delzden on kulkenut soihtu yhdessä, ja jousi toisessa kädessä. Vaikka valonlähde ilmoittaisikin heidän saapumisestaan, on se parempi kuin kaatua rähmälleen maahan. Hän vain toivoo, että myös hänen potentiaaliset kohteensa pitelisivät soihtuja ikään kuin maalitauluina, mikäli jousiammuntaa tarvitsisi harjoittaa.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä marssii tasaista ja vääjäämätöntä tahtia eteenpäin kuin vierivä järkäle, ottaen vastaan muun tiimin vinkkejä vaitonaisesti.

Survival:
[5]+10 = 15
1d20+10:  [
5
] +10 = 15


Perception:
[14]+6 = 20
1d20+6:  [
14
] +6 = 20
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan on kerrankin hiljaa. Hän sulautuu varjoihin ja liikkuu lähes ääneti ajoittaista hämmästynyttä henkäystä lukuunottamatta. Seurattuaan Delzdenin ja Sälvän päättäväistä menoa jonkin aikaa hän päättää olla häiritsemättä kumpaakaan ja keskittyy tarkkailemaan ympäristöä.
[+] Perception varmuudeksi
[3]+10 = 13
1d20+10:  [
3
] +10 = 13
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Leiriltä lähdön jälkeen Varjokettu ottaa oikean muotonsa ja hiipii ketterästi eteenpäin. Pimeys toki häiritsee häntä selvästi enemmän kuin matkakumppaneita.

Perception:
[17] = 17
1d20:  [
17
] = 17
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kaivamistyökalujen naarmuttamat kuusikulmaiset basalttipilarit reunustavat rotkon seinämiä. Pohja on pöheikköä ja säännöllisten kulkijoiden tallomaa kasvustoa. Puisia rakennustelineitä, kaivosvälineistöä ja tallottuja telttoja lojuu hylättyinä ympäri leiriä. Työläisten ruumiit makaavat raunioiden lomassa ja kuivunut veri on värjännyt kivet. Useat kultaista kruunua kuvaavat liput koristavat telineitä. Ruumiita on noin kaksi tusinaa ja jotkut ovat raadonsyöjien järsimiä.

Huomaatte liikettä teltan lähettyviltä ja ne eivät näyttäisi olevan ystävällisiä.
[+] Initiative
Delzden:
[7]+3 = 10
1d20+3:  [
7
] +3 = 10

Sälpä:
[14]+2 = 16
1d20+2:  [
14
] +2 = 16

Thansan:
[17]+2 = 19
1d20+2:  [
17
] +2 = 19

Varjokettu:
[1]+4 = 5
1d20+4:  [
1
] +4 = 5

Vihu1:
[14]+1 = 15
1d20+1:  [
14
] +1 = 15

Vihu2:
[2] = 2
1d20:  [
2
] = 2
Sälpä ja Thansan saavat toimia, kartta on slidesivulla 3 ja vihuja voi tunnistaa religionilla.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä räjähtää toimintaan – hyvin hitaasti. Hän kuitenkin tömistää lähimmän epäkuolleen – sillä sellaisia nämä varmasti ovat vaikka tarkempaan luokitteluun oreadi ei kykenekään – vetäen samalla sapelinsa huotrasta. Ase tihkuu syövyttävää happoa kun hän iskee sillä vihollistaan.
[+] Paljon noppia
Hyökkäys!
[8]+8 = 16
1d20+8:  [
8
] +8 = 16


Crit confirm, jos sattuis tarvitsemaan (crit 18-20)
[13]+8 = 21
1d20+8:  [
13
] +8 = 21


Vahinko!
[2]+3 = 5
1d6+3:  [
2
] +3 = 5


Ja lisävahinko, jos crittasi:
[6]+3 = 9
1d6+3:  [
6
] +3 = 9


Ja happovahinko:
[6] = 6
1d6:  [
6
] = 6
Move, liikkeen aikana ase esiin, swiftillä elemental strike päälle, hyökkäys.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan miettii sydämenlyönnin ajan liikkumatta mitä hän näkee ja mikä olisi paras tapa estää niitä aiheuttamasta vahinkoa.
[+] Tunnistusheitot
Ylemmän öttiäisen arvioiminen, Knowledge (religon)
[7]+8 = 15
1d20+8:  [
7
] +8 = 15

Alemman öttiäisen arvioiminen, Knowledge (religion)
[10]+8 = 18
1d20+8:  [
10
] +8 = 18

Pyritään arvioimaan onko öttiäsillä jotain viilto-, pisto- tai murskauskestävyyttä (DR).
Jos toinen vihollisista on zombie ja maasto ei ole umpikiveä, Thansan tallustaa otuksesta 35 jalan päähän pitäen matalaa hyminää joka päättyy sormien napsautukseen ja hyvällä tuurilla zombin päätymisen monttuun.
[+] Antizombietekniikka
Expeditious Excavation, Reflex DC 15, ei pöllytetä multaa ympäriinsä.
Jos vihollisia ei tunnisteta zombeiksi tai maasto on umpikiveä, Thansan koikkelehtii seisomaan Sälvän vierelle jättäen mahdollisuuksien mukaan Delzdenille liiketilaa vihulaisia kohti. Hän vetää matkalla esille aseen jolla vihulaisen nahka parhaiten voidaan läpäistä. Mikäli Sälpä jätti vastustajansa seisomaan, keskitytään siihen, mikäli siitä jäi vain sulava mytty, keskitytään siihen toiseen. Sitten hän joko lyö samaa otusta kuin Sälpä tai valmistautuu lyömään toista sen tullessa etäisyydelle.

Jos otuksia ei tunnisteta, aseeksi valitaan kylmärautainen sirppi.
[+] Jos tarvii lyödä
Osuminen millä tahansa.
[18]+5 = 23
1d20+5:  [
18
] +5 = 23

Kriittisen konffaus (threat range 20 kaikilla aseilla)
[2]+5 = 7
1d20+5:  [
2
] +5 = 7

Normaali vahinko (hopeinen heavy mace)
[5]+2 = 7
1d6+2:  [
5
] +2 = 7

Kriittinen vahinko (hopeinen heavy mace)
[4]+2 = 6
1d6+2:  [
4
] +2 = 6

Normaali vahinko (kylmärautasirppi)
[2]+2 = 4
1d4+2:  [
2
] +2 = 4

Kriittinen vahinko (kylmärautasirppi)
[2]+2 = 4
1d4+2:  [
2
] +2 = 4

Normaali vahinko (punching dagger. 1d3+2, noppabotti ei tunnista d3-noppaa)
[4]+2 = 6
1d6+2:  [
4
] +2 = 6

Kriittinen vahinko (punching dagger. 2d3+4, noppabotti ei tunnista d3-noppaa)
[4, 2]+4 = 10
2d6+4:  [
4
2
] +4 = 10

Eiköhän tässä ole tarpeeksi noppia.
Tunnistusheitot ja sitten monivalintatehtävä riippuen maastosta ja tunnistuksista.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sälpä huitaisee toista epäkuollutta ja happo sulattaa sen ennen kuin se ehtii toimia.

Thansan tunnistaa ylemmän olevan zombi ja alempi oli festrog.
Vuorossa seuraavana Delzden ja Varjokettu.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden ryntää makeasti nauraen Sälvän avuksi, ottaen oman ketjuvasaransa esille. Näyttävän kieputtelun jälkeen hän syöksee sen epäkuolleen hirmun jalkoihin ja nykäisee tämän kumoon.

[12]+10 = 22
Delzden meteor hammer reach trip 1d20+10:  [
12
] +10 = 22


Move action, minkä aikana ase esille, fortress mode jolloin +1 shield AC:ta ja aseella on reach. Standard actionina trip ylempään morsoon. Hahmolomakkeessa Trip CMB oli minusta väärin, +3 strength, +3 BAB, +2 improved trip feat, +2 maneuver mastery. Olen ehkä improved tripin laskenut väärin.

Edit: En muistanut, että weapon focus ja masterwork bonus lasketaan mukaan, joten tuo tulos olisikin kahdella suurempi.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu vetää pistomiekan esiin juostessaan jäljellä olevan epäelävän kalmon taakse, toiselle puolelle kuin Delzden ja yrittää pistää sitä.
Muutama ehto: Jos Varjokettu pystyy kiertämään flanking asemaan ilman, että joutuu menemään 5 jalkaa lähemmäs epäkuollutta, niin hän kiertää sinne. Jos hän joutuu liikkumaan olennon vieressä, hän tekee liikkuessaan voltin välttääkseen mahdollisen hyökkäyksen. Jos olento on maassa, niin sitten ei tarvitse kiertää taakse.
[+] Tumble through
[8]+13 = 21
1d20+13:  [
8
] +13 = 21
[+] Attack rolls
Attack:
[1]+7 = 8
1d20+7:  [
1
] +7 = 8
(18 - 20 crit)
Possible crit conf:
[18]+7 = 25
1d20+7:  [
18
] +7 = 25

Damage:
[2]+2 = 4
1d6+2:  [
2
] +2 = 4
piercing
Possible crit:
[1]+2 = 3
1d6+2:  [
1
] +2 = 3
piercing
Jos pääsi flanking asemamaan niin hidden strike lämä:
[4, 1] = 5
2d4:  [
4
1
] = 5
Edit: Eli move liikkumiseen ja standard action lyömiseen.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Delzden kaataa zombin komeasti Thansanin loitsiman kuopan pohjalle ja samalla Varjoketun miekanpisto menee siitä ohi. Se nousee ylös omalla vuorollaan. Kuulette myös avunhuutoja kauempana sijaitsevasta vajasta.

Seuraava vuoro: Thansan ja Sälpä
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä astuu lähemmäs toista epäkuollutta ja iskee sapelillaan sitäkin. Ase tihkuu vieläkin happoa.
[+] Noppia noppia
Hyökkäys:
[3]+8 = 11
1d20+8:  [
3
] +8 = 11


Confirm crit jos tarvitaan (range18-20):
[16]+8 = 24
1d20+8:  [
16
] +8 = 24


Vahinko:
[6]+3 = 9
1d6+3:  [
6
] +3 = 9


Mahdollinen kriittinen vahinko:
[6]+3 = 9
1d6+3:  [
6
] +3 = 9


Happoa happoa:
[3] = 3
1d6:  [
3
] = 3
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Sälpä ja Delzden pystyvät hoitamaan yhden puoliksi kuopatun zombien. Thansan lähtee jolkottamaan kohti vajaa ja kajauttaa mwangiksi "Olemme kuulleet teidät ja olemme tulossa apuun! Onko teillä välitön hengenvaara?" Jos järkevää vastausta ei kuulu, sama yleiskielellä. Hän yrittää pitää silmällä vajan ympäristöä, sen oven kuntoa, ja mahdollisia yllätyksiä jotka joko saarretut työmiehet tai väijyttävät otukset voisivat aiheuttaa.
[+] Perception alueelle
[12]+10 = 22
1d20+10:  [
12
] +10 = 22
Move action tai pari kohti vajaa, missä se sitten sijaitseekaan. Toinen toiminta käytetään perceptioniin jos tilanne sitä vaatii.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Sälpän sapeli menee hiuksenhienosti ohi.

"Olemme turvassa täällä vajassa vaikka haavoittuneita ja nälissämme! Onko siellä ulkona vielä vaarallista?" Thansan kuulee vaimeaa huutoa

Vuorossa seuraavana Delzden ja Varjokettu.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu yritetään lopettaa kalmon epäelämisen.

Hyökkäys:
[3]+7 = 10
1d20+7:  [
3
] +7 = 10

Vahinko:
[6]+2+[3, 4] = 15
1d6+2+2d4:  [
6
] +2 + [
3
4
] = 15
(Mukana hidden strike vahinko 2d4)
Mahdollinen crit confirm (18-20):
[8]+7 = 15
1d20+7:  [
8
] +7 = 15

Mahdollinen crit lämä:
[4]+2 = 6
1d6+2:  [
4
] +2 = 6


Standard: Hyökkäys, Move: Jos on tarve liikkua flanking asemaan.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part 1: On Sharrowsmith’s Trail, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Flankista osuu tasan.

Varjoketun miekka lävistää zombin, mutta se liikkuu vielä syvästä osumasta huolimatta. Se kiipeää omalla vuorollaan pois kuopasta ellei Delzden lopeta sitä.
Vastaa Viestiin