Sivu 1/1

Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 22 Loka 2021, 20:49
Kirjoittaja Agape
Tänne yleiset ihmettelyt, testaukset, kysymykset yms.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 26 Loka 2021, 12:48
Kirjoittaja Deus
Osallistun ja muistutan, että olen vielä melko nyyppä kakkosedikan suhteen. Opastakaa ja korjatkaa kun tohellan omiani.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 27 Loka 2021, 16:13
Kirjoittaja Agape
nyt en enää editoi ykköspäivitystä, lopun sinitekstiin tuli yhteensä 4 edittiä, pahoittelut säädöstä

mitenköhän secret-heitot parhaiten saisi toteutettua..........

luulen että preferoisin pelaajan itsensä aloittamaa heittoa, jonka tulos on jotenkin piilotettu, mutta voin myös heittää puolestanne, kuhan modifierit on tiedossa

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 28 Loka 2021, 20:50
Kirjoittaja Agape
prosessoin secret-heitot nyt julkisina tämän bountyn ajan, myöhemmissä bountyissä keksin jonkun toisen tavan

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 28 Loka 2021, 22:40
Kirjoittaja Agape
Uusimman päivityksen nopanheitto on merkityksetön testausvirhe. Heitän exploration activitynne vaatimat heitot random.orgilla.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 29 Loka 2021, 09:09
Kirjoittaja Deus
Salaiset heitot voit tehdä vaikka näin:
[+] GM Screen
[11] = 11
Salainen 1d20:  [
11
] = 11
Jos spoilerina on "GM screen" tai jotain vastaavaa, pitäisi pelaajan ymmärtää olla katsomatta sen alle.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 29 Loka 2021, 15:03
Kirjoittaja Agape
[+] GM Screen
[19]+5 = 24
1d20+5:  [
19
] +5 = 24

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 29 Loka 2021, 15:46
Kirjoittaja Mustaparta
Olen heittänyt tavallisella nopalla tai googlettanut 1d20+x. Tulokset on samassa skenu.txt-tiedostossa kuin monsujen hipat.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 02 Marras 2021, 10:04
Kirjoittaja NiTessine
Teen nyt klassiset ja kämmäröityäni Diplomacyn, joudun jättämään teidät tämän sotkun kanssa. Mulle tippui syliin äkillistä reissua tästä päivästä sunnuntaihin, enkä usko ehtiväni osallistua matkan aikana.

Fonkin vetää taistelussa inspire couragea ja magic missileitä. Sitten kun magic missilet on loppu, on linko. Yrittää pysytellä poissa käsikähmästä.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 03 Marras 2021, 22:48
Kirjoittaja Agape
Skorpionit alkavat osua tuulettimeen. Muistakaa, että Bountyissä käytetyt consumablet yms. eivät ole pysyvästi käytettyjä. TPK:n tapauksessa rahat menee, mutta expa ja repu tulee. Mutta katsotaan nyt ensin miten käy.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 05 Marras 2021, 18:00
Kirjoittaja Agape
Ensimmäinen PbP:ni on nyt läpi. Kiitos kaikille. Seuraava Bounty alkanee parin päivän päästä.

Otan varmaankin seuraavassa tuon GM-screen menetelmän käyttöön salaisia heittoja varten.

En osaa sanoa oliko tahti nopea vai ei, kun en aikaisemmin PbP:tä ole pelannut tai hostinut. Swyrlynin pointti hero pointtauksesta oli tärkeä. Ilman hero pointtia olisi voinut käydä huonosti.

Seuraavassa pelissä voisin esimerkiksi etukäteen kysyä, missä tilanteissa GM saa botata pelaajan hero pointin esim:

- Critical failure savessa
- Failure savessa
- Critical failure exploration activityssä
- Saako GM botata viimeisen hero pointin ylläoleviin vai ei

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 05 Marras 2021, 18:32
Kirjoittaja Swyrlyn
Kiitoksia vedosta. Eteni mukavaa tahtia eteenpäin. Taistelussa oli vaan itsellä se ongelma, että itse olin juuri silloin vetämässä peliä illalla, niin ei ollut edes mahista katsoa tilannetta ennen kuin oli jo pyörähtänyt iso osa kierrosta läpi. Varmaan jatkossa joku tuollainen bottaus preferenssi voisi olla ok, jotta ei tarvitse odottaa jokaiseen toimintoon erikseen kommenttia käyttääkö pistettä vai ei.

Re: Bounty #14 The Blackwood Truce OOC-ketju

Lähetetty: 06 Marras 2021, 00:30
Kirjoittaja Deus
Ainakin Paizon puolella on ollut tapana antaa jonkinlainen ohje hahmolomakkeessa, mitä hahmo tekee taistelutilanteessa. Tämä helpottaa, jos pelinjohtaja joutuu bottaamaan.

Tahti oli todella nopea, mikä ei toisaalta minua haitannut. Yleisesti ottaen päivitys kerran päivään pitäisi riittää. Ja taisteluissa olen usein groupannut eri hahmojen toimet kertomaan ne samall kertaa. Esim.

Inikat:

Jaska
Pena
Seppo
Waldemar

Herra Mölli (pahis)

Ja lihavoidut voivat kertoa aikeensa. Tarpeen vaatiessa ne voi toteuttaa järjestyksessä, mutta usein jos viimeisenä vuorossa antaa koko ryhmälle buffinsa, se lasketaan mukaan myös häntä aiemmin toimineille. Voi käsitellä vaikka delayna, jos jonkun selityksen sille haluaa.

Esimerkki kaksi:

Jaska
Pena

Herra Mölli (pahis)
Seppo
Waldemar

Seppo ja Waldemar eivät voi oikein muuta kuin roolispelailla siinä sivussa, mutta actioneita ei voi ottaa lukuun. Jaska ja Pena voivat kertoa mitä touhuavat.