#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu ottaa askeleen taaksepäin. Voimat ei tunnu riittävän muuhun. (En pääse muokkaamaan driveä mutta siinä on tasan yksi ruutu mihin perääntyä 5ft stepin)
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Keltainen perääntyy aseet suojausasennossa.

Sälpä vuorossa!
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä syöksähtää eteenpäin ja iskee kaatunutta Kalimia, jos mies vaikka nyt jäisi nurmelle.
[+] Noppia
Hyök, ei sis. AC penaltya pronesta:
[7]+8 = 15
1d20+8:  [
7
] +8 = 15


Lämä
[3]+3 = 6
1d6+3:  [
3
] +3 = 6


Happo
[2] = 2
1d6:  [
2
] = 2

Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Pronen kanssa osuu tasan ja Kalim on todella verinen. Hän nousee ylös ja lähtee juoksemaan ontuen haavojaan. Saa opata.

AoOpien jälkeen Delzden ainakin.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Kalimin noustessa ylös Delzden mätkyttää häntä ketjuvasarallaan etäältä (koska oli edelleen reach).

[9]+8+4 = 21
AoO w/ prone 1d20+8+4:  [
9
] +8+4 = 21
[1]+5 = 6
Damage 1d8+5:  [
1
] +5 = 6


Olettaen, että Kalimin matka tyssää niille sijoilleen, hän ottaa askeleen eteenpäin, ottaa uuden otteen ketjuvasarastaan ja paukuttaa keltaista niin ylhäältä kuin alhaalta.

Ensin trip, sitten attack. Jos ensimmäinen trip ei onnistu, uusi trip.
[17]+8 = 25
#1 TRIP 1d20+8:  [
17
] +8 = 25
[8]+8 = 16
#2 TRIP (IF FAIL) 1d20+8:  [
8
] +8 = 16
[11]+6 = 17
ATK w/out prone 1d20+6:  [
11
] +6 = 17
[2]+2 = 4
DMG 1d8+2:  [
2
] +2 = 4
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Kalimin matka tyssäsi AoOppiin ja hän vuotaa kuiviin. Keltainen kaatuu maahan armoa anoen tajuttuaan että parempia mahdollisuuksia ei ole. Gripplit kokoontuvat aukiolle osoittamaan teille suosiotaan ja antavat teidän päättää mitä teette vangille. Äiti Bogwynne ottaa kiitollisena vastaan löytämänne dinosauruksen munat.

Krihirikin kylänvanhimmat ovat yksimielisesti sitä mieltä, että teille voidaan luovuttaa talismaani jonka he saivat kääpiöiltä kauan aikaa sitten. Äiti Bogwynne nostaa kätensä ikään kuin siunatakseen ja tusinoittan gripplejä kerääntyy kuuntelemaan. "Enemmän kuin tuhat sykliä sitten kääpiöpakolaiset tulivat meidän luoksemme kaukaa pohjolasta, paeten kauan sitten menettämästään kodistaan. Me autoimme kääpiöitä ja toivotimme heidät tervetulleiksi naapureiksi läheisille kukkuloille - jopa meidän kotiamme ankarampaan maahan. Kun he lähtivät kodistaan toisen kerran me tarjouduimme auttamaan heitä toistamiseen, vaikka he pyysivät vain kunnioittamaan muistoaan ja ottamaan vastaan lahjan. Tämä talismaani jossa on voima voittaa kultainen peto, joka nyt kummittelee Ashkurhallissa." Hän nostaa ylös melonin kokoisen ja munan muotoisen saviesineen. "Sigrinin jälkeläiset puhuivat tästä niin kuin kalleimmasta aarteestaan, jonka he jättivät taakseen. Se on perintö joka jatkuu tähän päivään asti, sillä kukaan ei ole aiemmin taistellut Kultaista vartijaa vastaan saadakseen rikkaudet itselleen."

Vanhimman tarina päättyy kuoroon kurnutuksia ja hän lisää vielä "Talismaanin voima on piilossa sisällä ja se on avattava pedon läsnä ollessa. Jos sen tekee liian aikaisin sen energia menee hukkaan tai seuraa kauhea onnettomuus. Me olemme uskoneet tämän kansamme reliikin teille, käyttäkää sitä viisaasti."
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Palattuanne Fort Banduun saatte kirjeen.
[+] Kirje Ambrus Valsinilta
Tienetsijät,
Uutise matkastanne Bandukukkuloille ovat kantautuneet minulle asti. On valitettavaa, että taivalkapteeni Sharrowsmith on vihastuttanut koboldit niin perin pohjin, että he ovat hyökänneet paikallisten kaivostyöläisten kimppuun, mutta olen myös kuullut koboldien hyökkäysten loppuneen teidän toimienne vuoksi, ainakin toistaiseksi.
Viimeisimmän raportin mukaan olette saaneet tiedon ikivanhasta hirviöstä vartioimassa vanhoja kääpiöraunioita, joita Sharrowsmith oli tutkimassa, ja päätitte käydä Kaavamailla löytääksenne voimakkaan aseen, joka voisi voittaa tämän vartijan. Toivon teidän neuvotteluidenne asetta vartioivan gripplien heimon kanssa olleen onnistuneet ja olette nyt valmiita jatkamaan tehtäväänne Sharrowsmithin löytämiseksi.
Haluan muistuttaa teitä siitä, että Nieford Sharrowsmith on tärkein asiantuntijamme alueesta, ja niimpä teidän ensimmäinen prioriteettinne on tuoda hänet elävänä takaisin tai ainakin löytää todisteita mitä hänelle on tapahtunut. Luonnollisesti kirjatkaa muistiin kaikki historiallisesti arvokas tieto kun tutkitte raunioita.
Jos törmäätte koboldeihin tutkiessanne kääpiörauniota, yrittäkää olla suututtamatta enempää kuin on välttämätöntä Sharrowsmithin löytämiseksi. Aikaisempi kahnaus koboldien kanssa on jo vahingoittanut mainettamme paikallisten keskuudessa. On elintärkeää Nantambun loosin toiminnan kannalta, että hankimme liittolaisia emmekä vihollisia.
Vielä yksi asia: meillä on syytä uskoa, että Aspis-konsortio suunnittelee keskeyttävänsä tehtävänne ja tappavansa tai kidnappaavansa Sharrowsmithin. Toimikaa nopeasti ja varautukaa ongelmiin kaikissa tilanteissa.
Ennen lähtöänne voitte selvittää asioita:
  • Diplomatiaa (gather information) tai Kn. (nobility)
  • Kn. (arcana, local tai religion)
  • Diplomatiaa (gather information toisen kerran) tai Kn. (history tai local)
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden lukaisee Ambrus Valsinin kirjeen, nyrpistää nenäänsä hänen alkeellisille kirjoitusvirheilleen, ja ojentaa sen sitten Thansanille. "Öhm, Ashkurhall, täält' tul'aa!" hän ilmoittaa liian leveäy hymy kasvoillaan.

Partamies ei edes yritä kysellä huhuja tai muuta Ashkurhalliin, talismaaniin tai mihinkään muuhunkaan heidän tehtäväänsä liittyen. Kokemus on osoittanut, ettei yleinen populaatio tiedä mitään mitä hän ei tietäisi. Tai sitten he ovat haluttomia kertomaan sen hänelle.
[7]+12 = 19
Knowledge arcana 1d20+12:  [
7
] +12 = 19
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan ottaa kirjeen Delzdeniltä ja työntää sen kaksin käsin kiinni nenäänsä. Ioun-kivien parvi tiivistyy miekkosen ympärille tämän keskittyessä. Hetken sitä lievässä kumarassa tuijotettuaan hän oikaisee itsensä ja tarjoaa kirjettä Sälvän suuntaan. Sitten hän alkaa hieroa nenäänsä ja mutista päähänsä pälkähtäviä asioita jotka ryhmätoverien jaksamisen kannalta toivottavasti liittyvät jollain tavalla tehtävään.
[+] Paasaamisen aika on tullut
Knowledge (nobility)
[13]+8 = 21
1d20+8:  [
13
] +8 = 21

Knowledge (arcana)
[18]+13 = 31
1d20+13:  [
18
] +13 = 31

Knowledge (history/local)
[13]+8 = 21
1d20+8:  [
13
] +8 = 21

Caydenille kiitos se lakkasi jorisemasta.
"Tietämyksesi taikuudesta on ilahduttavan laaja, Delzden toverini. Matka taittuu nopsemmin kun on jutusteltavaa. Ja mutusteltavaa." Thansan kaivaa esiin mangon ja halkaisee sen, tarjoten toista puoliskoa Delzdenille. "Se ei ole omena, mutta on se kokeilun arvoinen."
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Mango? Omena, hmm, omgna, anagram' kats', Tansa", Delzden tuumailee keltaista hedelmää mutustellessaan. "E' ih'n hyv' ko om'na, mut' kelpa'."

"Ja mit' taik'asia' o puh'ta, ni e mnu is' sorme riit' loits'temp'hi," partamies jatkaa perunasormiaan ilmassa pyöritellen, lievästi harmissaan. "Mut kaik' vo' ihm'ne tiet' vaik' e ossoo!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

[+] Kn. nobility
15+ Joukko Aspiksen palkkasotureita nähtiin lähestymässä Bandukukkuloita luoteesta Bloodcoven suunnasta.
20+ Ryhmän johtaja on ustalavilainen aristokraatti Zaril Namoth, joka tunnetaan erinomaisena jäljittäjänä ja metsästäjänä.
[+] Kn. arcana 15+
Käytännössä kaikki Fort Bandussa tietävät legendan Kultaisesta vartijasta, mutta kukaan ei tunnu tietävän mitään oleellista.
15+ Koska tarinoita tästä paikallisesta kummajaisesta on kerrottu alueella vuosisatoja, suurin osa uskoo sen olevan kuolematon tai epäelollinen olento.
[+] Kn. arcana 20+
Jotkut uskovat sen olevan kultainen lohikäärme, toiset sanovat sen olevan luultavasti elävä patsas, kullasta valmistettu kone tai jumalan kaltainen olento. Ainoa asia josta paikalliset ovat yksimielisiä on se, että vain unohduksiin vaipunut erikoisase pystyy voittamaan Kultaisen vartijan.
[+] Kn. history 15+
Viime aikoihin asti koboldit ovat enimmäkseen pysytelleet omissa oloissaan. Useimmat paikalliset eivät edes tienneet koboldeista ennen Sharrowsmithin jupakkaa.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu juoksee paikalle saatuaan juuri harjoittelun valmiiksi, kuulee tilanteesta ja sanoo lähtevänsä etsimään tietoa. Hän kävelee johonkin syrjäiselle paikalle ja katoaa uudelleen. Siinä missä Varjokettu oli äsken, on nyt ihminen, joka tunnetaan nimellä Darrom Vors Kesser ja lähtee etsimään tietoa.

Diplomacy 1 (in social) +13

[3]+13 = 16
1d20+13:  [
3
] +13 = 16


Diplomacy 2 (in social) +13

[12]+13 = 25
1d20+13:  [
12
] +13 = 25


Samalla kun kerää tietoa tekee ostoksia.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

TpM kirjoitti: 03 Loka 2021, 10:24 Varjokettu juoksee paikalle saatuaan juuri harjoittelun valmiiksi, kuulee tilanteesta ja sanoo lähtevänsä etsimään tietoa. Hän kävelee johonkin syrjäiselle paikalle ja katoaa uudelleen. Siinä missä Varjokettu oli äsken, on nyt ihminen, joka tunnetaan nimellä Darrom Vors Kesser ja lähtee etsimään tietoa.

Diplomacy 1 (in social) +13

[3]+13 = 16
1d20+13:  [
3
] +13 = 16


Diplomacy 2 (in social) +13

[12]+13 = 25
1d20+13:  [
12
] +13 = 25


Samalla kun kerää tietoa tekee ostoksia.
Diplomacy 1:llä tietää, että joukko Aspiksen palkkasotureita nähtiin lähestymässä Bandukukkuloita luoteesta Bloodcoven suunnasta.
[+] Diplomacy 2
Viime aikoihin asti koboldit ovat enimmäkseen pysytelleet omissa oloissaan. Useimmat paikalliset eivät edes tienneet koboldeista ennen Sharrowsmithin jupakkaa.
25+: Vuosikymmeniä sitten paikallinen pikkupoika katosi, mutta palasi takaisin viikkojen kuluttua kerrottavanaan hurjia tarinoita piilotetusta kaupungista täynnö julmia ansoja, jotka hän onnistui vain täpärästi välttämään. Saatte +1 bonuksen skilleihin ansojen löytämiseen, välttämiseen ja purkamiseen opittuanne koboldien puolustuksista.
Jos ette tee ostoksia voidaan varmaan siirtyä eteenpäin. Jos teillä on millä hahmolla tahansa kronikka skenaariosta #6–09: By Way of Bloodcove, niin kertokaa

Rajusta kaatosateesta ja polttavasta helteestä huolimatta matkanne Fort Bandusta Nakyuk-vuorelle sujuu ilman suurempia ongelmia. Vanhat ja rapistuvat kivirakennukset, joita peittävät köynnökset ja luiset koristeet, erottuvat viidakosta. Ympäristöstä löytyvistä luista ja työkaluista voi päätellä paikan olleen asuttu vähän aikaa sitten. Ammottava portaikko avautuu verisen alttarin takana laskeutuen mystiseen pimeyteen, mistä Kultaisen vartijan pitäisi löytyä. Muistatte kuinka vähän aikaa sitten koboldit aikoivat uhrata ihmisiä alttarilla.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä kulkee kumppaneidensa mukana, vaieten kuin kivi ellei hänellä ole painavaa sanottavaa.

Multa löytyy By Way of Bloodcove. GM-kronikka... jollain toisella hahmolla.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan katsahtaa alttariin ja värähtää. Hän katselee hetken ympärilleen onko alttarin luona mitään mikä ei näyttänyt olevan siellä aikaisemmin. Hän kohauttaa olkapäitään ja lukee hetken loitsukääröä. Hänen ympärillään hehkuu hetken kiiltävä aura joka katoaa nopeasti. Sitten Thansan löntystelee kohti portaita ja alas niitä tarkkaillen seiniä ja lattiaa. Hänellä ei ole käsissään mitään.

Scrollista mage armor, sitten silmä tarkkana alas portaikkoa valppaana ansojen varalta. Perception +12 sellaisten varalta, mukaanlukien Varjoketun kuulema huhubonus. #6-09 on pelaamatta ja vetämättä.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Me ol'an hist'ria tek'mäs!" Delzden lausuu iloisesti, tepastellen kuin maaherra keskellä viidakon muinaisia raunioita. Ajatus saa hänelle kylmät väreet. "Tää o' tät' seik'lij'n eläm'! Kesk'el maa'lma ilma' ka'pungei ja hälin', tutk'mas tunt'mat' paik'ja! Ashkurhall o' varm'st hian' paik', oll' ain'ki!"

Partamiehen hymy on harvinaisen leveä, kun tämä rustailee yksityiskohtaisia muistiinpanoja ympäristöstä, osoittaen yllättäen myös orastavaa taiteellista silmää maalatessa taitavahkoja hiilipiirustuksia maisemista matkojen aikana. Toisinaan leirinuotiolla hän harjoittelee myös Thansanin muotokuvan piirtämistä—on kuitenkin aika lystikkään näköinen veijari—yhdelle suttupaperille. Ja samaan kuvaan mahtuu myös Sälpä ja Varjokettu, hekin ovat aika veikeitä.

"Sno jän' ko' ihm'set o' al'edust'et nyk'ä järj'tös. Alk'aik'na sol tois'n."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Slideissa on uusi kartta, sitä voi joutua zoomaamaan. Ovasta joka on heti vasemmalla voi heittää perskaa.
[+] Knowledge engineering tai history DC 13
Arkkitehtuuri vaikutta melko pelkistetyltä kääpiöiden mittapuulla, oletettavasti alue rakennettiin kovassa kiireessä.
Seinissä näkyy useissa paikoissa halkeamia. Small kokoiselle ne ovat diffaria, mediumilta menee move action ja pitää onnistua DC 15 escape artistissa.Tässä eteissalissa on kaksi täydessä panssarissa seisovaa kääpiötä esittävää patsasta käytävän sisäänkäynnin molemmin puolin. Molempien patsaiden kasvoihin on maalattu punaisella okralla antiloopin kasvojen kaltainen kuvio. Teistä katsoen vasemman puoleisessa seinässä on kaksi ruosteista rautaovea ja käytävän päähän ei näy hyvin jos ei ole darkvisionia.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan pälyilee ympäriinsä uteliaana. Minkälaisilla kapistuksilla koboldit suojelevat kotejaan.
[+] check check
Perception
[10]+11 = 21
1d20+11:  [
10
] +11 = 21

Knowledge (history/engineering; sama molemmille)
[4]+8 = 12
1d20+8:  [
4
] +8 = 12

Loppu.
Mikään ei herätä hänessä välitöntä hinkua puhua näkemästään, joten hän katsoo patsaita lähemmin, ja jos toteaa ne turvallliseksi, kurkistaa niiden välistä käytävän päähän. Mikäli ikäviä asioita ei käy, hän toteaa muille, "Käytävän päässä on kai jonkinlainen laskuristikko. Olemme ehkä hieman suojattomia jos vain tarvomme jonossa sinne. Katsoisin ovia ensin." Sitten hän tarkistaa ruosteisista ovista pohjoisemman, ja yrittää avata sen jos ei löydä siitä ansoja.

Darkvision 60 ft. GM heittäköön mahdolliset ansanhavaintoheitot, Thansan on kiinnostunut patsaista ja pohjoisesta ovesta. Perception +11.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[19]+9 = 28
Knowledge engineering 1d20+9:  [
19
] +9 = 28


Delzden tuhahtaa tutkiessaan rakennelmia. "Tää o laisk' homm' jop' kä'piölt'!" hän sanoo hymyn suliessa huonon käsityön edessä. "E' ol' kesk'tyt täh' työh', hirm' kiir' o' ol'." Partamies pudistelee päätään ja toteaa vielä mutisten, että haltiatkin olisivat varmasti rakentaneet tämän paremmin kuin nämä tohelot.

Huokaisten raskaasti, Delzden toivoo jonkun muun tuovan valoa pimeään, koska hänellä on ketjuvasarassaan kädet täynnä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Varjokettu tutkii tavaroitaan etsien valonlähdettä ja huokaisee huomatessaan, ettei hän ole niin hyvin varustautunut. Hän miettii loitsivansa tassivia valoja, mutta toteaa sitten, ettei hänellä ole tarpeeksi taikavoimita pitää niitä yllä kuin muutaman minuutin päivässä. Hän yrittää hämäränäkönsä turvin katsoa niin pitkälle kuin suinkin näkee.

Varjokettu on ottanut pistomiekan esiin mutta toinen käsi näyttäisi olevan vapaana.
Vastaa Viestiin