#6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Tällä foorumilla tapahtuvat pelit.
Games taking place on this forum.
TpM
Viestit: 438
Liittynyt: 25 Elo 2017, 15:35

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja TpM »

Me varmaan edetään huoneiden tutkimista varovaisesti, tutkien jokainen ovi mahdollisista ansoista, tarkistetaan, ettei huoneissa ole sortuma vaaraa. Kuljetaan yhtenä ryhmänä. Ensin tarkistetaan tämä huone, minne Thansan meni. Jos siellä ei ole mitään, jatketaan sitä pohjoiseen huoneeseen jossa kartan mukaan on kuutiota. Siitä käytävää pohjoiseen, käännytään itään menevään käytävään ja taas tutkitaan pohjoiseen johtava ovi ja tutkitaan se huone ja... jatketaan tällä moodilla kunnes me törmäämme johonkin kiinnostavaan.

Sopiiko tämä kaikille?
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Saavutte avoimesta ovesta huoneeseen jonka täyttää lannan ja hien haju. Nurkkaan on kasattu läjä sementtikuulia ja toisessa nurkassa on roskilla täytetty nahkalaukku, johon on neulottu kaksi ovaalin muotoista merkkiä. Katsoessanne laukkua lähemmin huomaatte siinä puremajälkiä.
[+] Handle animal DC 13
Laukkua on käytetty kouluttamaan olennolle nouda-temppu.
[+] Kn. Nature tai Survival DC 12
Murenevat sementtikuulat ovat itseasiassa jonkin olennon ulostetta.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Tuoks' kodilt!" Delzden toteaa ajattelemattomasti,
[12]+7 = 19
Nature 1d20+7:  [
12
] +7 = 19


"Ja no' kuul't o' ka's paskaa!"
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan varovasti tutkii asioita.

Handle Animal
[17]+2 = 19
1d20+2:  [
17
] +2 = 19

Edit: "Täällä on joku kouluttanut hieman epätavallista elikkoa, sanoisin."

Ja Varjoketun tutkintasuunnitelma kuulostaa järkevältä.
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

Sälpä murahtaa kuittauksen pätevämmille tutkijoille. Hän pitää sapelinsa kädessään. Aina välillä sen terästä tihkuu lattialle jotain, joka savuaa osuessaan tomuun.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan miettii hetken, kohauttaa olkapäitään, ottaa ovaalimerkityn laukun yhteen käteen (tyhjennettyään sen roskasta) ja valokepin toiseen käteen, ja johdattaa porukan seuraavalle ovelle.

Edit: Lisätty Stealth ja Perception jos tarpeen.
Stealth
[12]+8 = 20
1d20+8:  [
12
] +8 = 20

Perception
[12]+11 = 23
1d20+11:  [
12
] +11 = 23

Siinä ne.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Tässä huoneessa eläinten taljat ja nahat on levitetty kuudelle kääpiön kokoiselle kiviselle vuoteelle. Lattialla on levällään karkea noppasetti. Huoneen pohjoisnurkassa on kasattu läjä aseita.
[+] Survival DC 12
Vain kolmessa punkassa on nukuttu viimeisen parin viikon aikana.
Thansan kuulee jotain rapinaa kauempaa pohjoisesta.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[16]+7 = 23
Survival 1d20+7:  [
16
] +7 = 23


"Vaj' mieh'tys", Delzden toteaa petejä katsoessaan, osoittaen kolme sänkyä. Hän tekee pikaisen tupatarkastuksen.
[4] = 4
Perception 1d20:  [
4
] = 4


"Ja seur'va huon'!" hän julistaa hyvin pian katselmuksensa jälkeen, ja lähtee pohjoiseen päin käytävää pitkin.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Pohjoisen käytävän pääty on romahtanut tukkien kokonaan kulkureitin luoteiskulman kautta. Delzden huomaa maassa kivettyneen torakan.
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Thansan poimii torakan Delzenin ihmeteltyä sitä kylliksi. Hän laittaa sen vyölaukkuunsa. "Enemmän kuin huolestuttavaa. Jokin kivettää otuksia täällä, enkä haluaisi viettää aikaa patsaana. Minulta jää oppitunteja väliin." Thansan koittaa muistella mitkä otukset kykenisivät kivettämään muita katseella, koska torakassa ei tainnut olla jälkiä puremasta tai muusta iskusta. Ja jos mahdollista, millä sen voisi estää tai korjata... Lopulta on kuitenkin edettävä, joten hän kääntyy oikealle ja hipsii luoteiskulmassa olevan huoneen eteläovelle. Sitten hän yrittää raottaa sitä hiiiiilljaaaa.

Jos kuitenkin keskellä olevassa huoneessa näkyy liikettä, jätetään ovi avaamatta kunnes selviää mitä siellä on.
[+] Noppaset jos tarpeen
Stealth
[4]+8 = 12
1d20+8:  [
4
] +8 = 12

Perception
[14]+11 = 25
1d20+11:  [
14
] +11 = 25
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden seuraa kiinnostuneena Thansania tai ehkä vain hänen jemmaamaansa kivettynyttä torakkaa. "Kiv'tää? Jaanii ko' to' tarui'n medu'sa! O' hölm' ni'i! Med'sat ele' meres'!" partamies naurahtelee. "Mut' jos myö jot'n kiv'täv ot'sta ol' koht'mas ni sid' silm'le!"

Thansanin ikäväksi innokas ketjuvasaroija kulkee hänessä kiinni, kantaen mukanaan soihtua. Raukka kun ei ilman sitä näkisi täällä mitään.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Huoneessa jonka oven avaatte ei liiku mikään, mutta hajusteet tuoksuvat tyrmäävän vahvana ja jokaisella seinällä hyllyt ovat täynnä eri kokoisia purkkeja ja vaaseja. Kivisillä punkilla makaa liikkumatta kolme koboldia.
[+] Heal DC 10
Ne ovat kuolleita.
[+] DC 14 Craft Alchemy tai Kn. Religion
Jotkin nesteistä ja yrteistä näissä purkeissa ovat alkemistisia aineita ja toisia käytetään uskonnollisiin tarkoituksiin.
Kolmessa purkissa on etikettiin piirretty liskon pää ja niissä on sisällä ruosteenpunaista nestettä.
[+] Craft Alchemy DC 18
Neste on uutettu basiliskin verestä ja siihen on lisätty säilöntäainetta. Sitä voi käyttää basiliskin katseen kivettämään olentoon jos kivetys on tapahtunut alle tunti sitten.
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

Delzden hiipparoi lähemmäs parhaansa mukaan...
[7]+3 = 10
Stealth 1d20+3:  [
7
] +3 = 10


...ja kuikuilee hiisien terveydentilaa.
[10] = 10
Heal 1d20:  [
10
] = 10


"Kuol' o'!" hän julistaa, ja tutkailee hieman lisää.
[9]+2 = 11
Craft alchemy 1d20+2:  [
9
] +2 = 11
[11]+2 = 13
Craft Alchemy 1d20+2:  [
11
] +2 = 13


Partamies pohdiskelee, että kolmessa purkissa on jotain hiisille kuuluvaa, ehkä verta tai muuta mielenkiintoista liuosta. Joka tapauksessa hän on varma, että joku touhuaa erikoisia kokeita hiisillä, ehkä se on tämä Sharrowsmith? Selittäisi, miksei hänestä hirveästi pidetä.
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Nenänhieronta kiihtyy taas hetkeksi.
[+] Tietoja haetaan
Heal
[3]-1 = 2
1d20-1:  [
3
] -1 = 2

Religion
[20]+8 = 28
1d20+8:  [
20
] +8 = 28

Alchemy
[18]+4 = 22
1d20+4:  [
18
] +4 = 22

Loppu.
Thansan kuiskaa: "Säilöttyä basiliskinverta. Sillä voi palauttaa kyseisen luontokappaleen jähmettämän uhrin takaisin liikkuvaiseen olotilaan jos ei odota kauempaa kuin omenapiiraan tekoon kuluu aikaa." Hän katsoo pötköttäviä koboldeja. "Ehkä he ovat olleet jähmeitä, ja voitelun seurauksena he ovat yhä unessa tai muuten heikkoina. Tai sitten he ovat pössytelleet tuota," ja hän osoittaa yhtä purnukkaa ja selittää mihin sitä voi käyttää.

Hän ottaa ovaalimerkityn laukun ja miettii täsmäävätkö hampaanjäljet siinä basiliskin purukalustoon.
Mustaparta
Viestit: 612
Liittynyt: 03 Maalis 2017, 11:43
Paikkakunta: Pirkkala

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Mustaparta »

Mihis seuraavaksi mennään?

Keskellä huoneiden välissä on pieni aukio. Siinä on iso suihkulähde, jonka keskellä kääpiötä tutkijamaisessa kaavussa esittävä valkoisesta marmorista veistetty patsas katsoo itään uhittelevassa asennossa. Toisessa kädessä kääpiöllä on sauva ja toisessa avoin kirja. Vaikka useimmat patsaan taidokkaista yksityiskohdista ovat edelleen tallella, sen kasvot on murentunut pois ja vesi valuu kahdesta reiästä, joiden paikalla patsaan silmät ovat olleet.
[+] Perception DC 13
Patsas näyttää kuin sitä olisi vandalisoitu.
[+] Linguistics DC 13, kääpiökieltä ymmärtäville +5 circumstance bonus
Ikivanha ja kulunut kirjoitus kirjassa: "Koti on kaukana takanapäin, kansamme hajaantunut neljään tuuleen, mutta me selviämme."
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

[4] = 4
Perception 1d20:  [
4
] = 4
[7]+8 = 15
Linguistics 1d20+8:  [
7
] +8 = 15


Delzden kapuaa katselemaan veistosta lähemmin.

"Muist'kirj'ma. Kauk'na kot'a, vo'vo'. Mu' kääp'öt o' karsk' pop'oot!" partamies virkkoo, ja työntää Thansania edellään merkittyä viivaa pitkin.

Thansanin ja Delzdenin seikkailut, vai onko kahden lisäksi muita?
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

Pikkumies haraa kantapäillä vastaan sen aikaa että ehtii katsella patsasta. "Odota ihan pikku hetki..." Mutta sen jälkeen mennään eteenpäin.

Perception
[11]+11 = 22
1d20+11:  [
11
] +11 = 22


Edit: "Tuota, pitäisikö meidän yrittää voidella se aiemmin löytämämme naispuolisen ihmisen patsas basiliskinverellä? Vaikkakin luultavasti hänen kohtalostaan on kulunut kauemmin kuin tunti, jolloin haaskaisimme yhden annoksen. Koboldit eivät tainneet koskaan vastata onko tänne tullut ketään muuta?"
Avatar
Deus
Viestit: 273
Liittynyt: 09 Helmi 2017, 22:58

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Deus »

"Sä tiät par'min mit' se toim'. Mut ne e'o mihk' men'sa, ni' kat'ota myöh'mi'."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Naal
Venture-Agent
Viestit: 548
Liittynyt: 15 Elo 2017, 21:15

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja Naal »

"Myönnän. Ja aiemmat kokemuksemme Aspis-konsortion jäsenistä saavat minut ajattelemaan ensisijaisesti omaa turvallisuuttamme, ja sitä miten tuolla jokin otus saattaa silmät sirrillään odottaa näkemistämme. Jatkakaamme."
Avatar
NiTessine
Venture-Agent
Viestit: 861
Liittynyt: 06 Helmi 2017, 13:01
Paikkakunta: Tampere
Viesti:

Re: #6-12: Scions of the Sky Key, Part I-III, peliketju

Viesti Kirjoittaja NiTessine »

"Älkäämme tuhlatko sitä. Saatamme vielä tarvita sitä itse," Sälpä avaa suunsa tajuttuaan vihdoin että hänenkin näkemystään odotetaan.
Taivalkapteeni-emeritus. VA Tampere.

https://nitessine.wordpress.com/
Vastaa Viestiin