Bounty astahtaa lähemmäs äkillisesti ilmestyneitä käärmeitä ja yrittää halkaista toista niistä hilparillaan. Tämän jälkeen liikkuu takaisin Alysanran vierelle suojaamaan takajoukkoja.
1-action Step lähemmäs
2- action hyökkäys vasemman puoleiseen käärmeeseen
3- move Alysanran viereen
Attack:
[19]+9 = 28 1d20+9:
[
]
+9
= 28
Damage:
[7]+4 = 11 1d10+4:
[
]
+4
= 11
Ei pysty tosiaan vielä siirtämään mitään karttalinkin kautta.
Männyntaimi puikkelehtii vasemmalle ja loitsii Forbidding wardin Bountyyn ja oikean puoleiseen käärmeeseen. Valkoisen ruudun ulkopuolella Alynsanran takana
Fonkin osoittaa toista käärmettä ja päästää muutaman musikaalisen mutta vaikeasti ymmärtävän äänen. Kolme maagista ammusta sinkoaa hänen kädestään ja iskeytyy elukkaan.
Kolmas vasama pyyhkäisee käärmeen mukanaan kauas pois sienistä. Taistelu on ohi.
Nyt sopii heittää sienestysheitot tästä pesäkkeestä, sekä parannusheitot jos sellaisia tarvitaan. Huomenna (keskiviikkona) päivityksessä palaatte etelään valoa hohtavia sieniä, eli viimeistä keräykohdetta, kohti.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
"Hyvin tehty tiimi, selvisimme ilman ongelmia tästäkin." Toteaa Bounty, kun tilanne rauhoittuu. "Aika kerätä sieniä siis." sanoo Bounty ja lähtee keräämään sienistä näytteitä.
Männyntaimi ja Fonkin huomaavat vanhan, osittain mädäntyneen vyölaukun sienirykelmän pohjoiskasvuston seassa. Laukusta löytyy metallinen leili, jossa on sisällä alkeemista, tahmeaa juomaa. Leilin etiketti on haalistunut, mutta Ghus päättelee, että siinä on lukenut “Pimeänäkö”. Teillä ei ole mukananne alkemistin työkaluja, joten ette voi varmistaa etiketin paikkansapitävyyttä.
Seuraatte jälkiänne takaisin ensimmäiseen kammioon ja jatkatte vielä pidemmälle etelään, kohti himmeää valonhohdetta.
Eteläisin kammio on enemmänkin umpikuja kuin kammio. Käytävän pääty on hyvin pieni ja kapea, vain 5x15 jalkaa. Käytävän päädystä katosta tihkuu kirkasta vettä, joka valuu pitkin seinää käytävän lattialle, josta heiveröinen puro jatkaa matkaansa kallionkoloista syvemmälle kohti synkmaite (tai Cassomirin viemäreitä).
Seinällä kasvaa kapea, mutta leveä kerros vaaleaa jäkälää, joka hohtaa heikkoa valoa. Kun saavutte lähemmäksi, jäkälät yhtäkkiä sammuvat ja nuukahtavat. Ne vaikuttavat hyvin heiveröisiltä nyt sammuneina.
Ghus päättelee, että nämä jäkälät reagoivat vieraaseen valoon vetämällä kaiken kosteutensa rihmastoonsa. Niitä voi kerätä kuivettuneenakin, mutta se vaikuttaa hyvin vaikealta. Kun vieras valonlähde viedään pois, jäkälät kosteutuvat ja alkavat taas hohtamaan valoa minuutin kuluttua.
Kun keräätte jäkälää, mainitkaa minkä valonlähteen, jos minkään, avulla sitä teette. Jäkälän kerääminen himmeässä valossa ilman low-light tai darkvisionia aiheuttaa -2 circumstance penaltyn. Jäkälät itse hohtavat himmeää valoa.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146
Ghus katselee Männyntaimea puuhissaan. "Olet ehkä hieman liian helläkätinen. Kallila sanoi että voimme ottaa hieman ronskimmalla kädellä." Sitten hän lähtee itse keräilemään. Minähän en tarvitse valoa. Kääpiöt ja sienet kuuluvat yhteen kuin possu ja kalja.
Nature +5 +1 iruxineuvoista.
[8]+5+1 = 14 1d20+5+1:
[
]
+5+1
= 14
Selkeästi aina kannattaa paukutella henkseleitään ennen suoritusta. Sienien haaste saa Ghusin veren kiehahtamaan ja hän katsoo tuimasti mätästä itiöpesäkkeeseen ja käyttää hero pointin.
Uusiksi!
"Tämäpä kävi joutuisasti", Alysanra toteaa, viimein pistäen miekan huotraan ja sytyttäen soihdun uudelleen, kun Ghus viittaa ottaneensa näytteen jo. "Ja Kallilakin pääsi tästä luolan kurimuksesta ilman mustelmia, mitä nyt itse itselleen jotain aiheutti."
Delzdenin hahmolomake
Ftr 1/Sla 3; HP 29/36; CMD 20; AC 17, t 13, ff 14; Fort +5 Ref +6 Will +2; Init +3, Perc +0
Vehreän kehrän teltalla pystytystyöt ovat valmiit. Rahtikontti on purettu, pavinljonki näyttää nyt huomattavasti edustavammalta sammalenvihreän teltan ja koristekasvien myötä. Teltan sisältä pilkottaa suuri aurinkokuntamalli ja avattuja tähtikarttoja. Saavutte paikalle juuri, kun Urwal on ohjeistamassa pakotettua talkooväkeä rahtileiriin Valais Durantin luokse ansaitulle talkoomehulle.
“Kas, sienestäjäsankarit saapuvat!”
“Aiemmin luolalta päin hoiperteli naissoturi, joka kertoi tavanneensa teidät. Hän oli vaikuttunut toiminnastanne. On oikein oivallista olla hyvää pataa kantaväestön kanssa. Voimme oppia heiltä paljon.”
“Näyttäkää näytteenne!”
Urwal käy läpi huolellisesti korkeilla suljetut näytepullonne. Hän nyökkäilee hyväksyvästi.
“Oikein oivallista, erittäin erinomaista. Kartoitte kontaminaatiota ja muistitte muistiinpanot. Voitte kerätä palkkionne perusleirin rahastonhoitajalta. Sieltä löytyy myös lisätyötä, jos sellaista kaipaatte.”
Pidemmittä puheitta Urwal tallustelee telttaan ja syventyy tähtikarttoihinsa, kiinnittämättä teihin enempää huomiota.
Tämä bounty on nyt loppu. Kiitos osallistumisesta. Kronikat saatte Discordissa välittömästi. Downtimeä bountyissä ei ole. Seuraava Bounty alkanee viikonloppuna.
Pathfinder Society Venture-Captain
Paras tapa pelata pöytäroolipeliä on pelata pöytäroolipeliä.
PFSOulu ( at ) gmail . com
Discordissa Agape#0146