Tämä Bounty jatkaa Intro 1, Intro 2 ja Bounty #13 tarinaa Mustanmetsän tutkimuksista. Siinä missä Intro 2 käsitteli isojen faktioiden operaatiot Mustassametsässä ja Bounty #13 Verdant Wheelin, tässä Bountyssä toimii Radiant Oath.
Aloitetaan tämä bounty lentävällä lähdöllä. Tason 1 hahmot, replayable, 1 XP, 1 reputation. Erillistä ilmoittautumista ei tarvita, peli nytkähtää eteenpäin joko, kun neljä hahmoa on esittäytynyt. Ensimmäiset kuusi hahmoa pääsevät peliin mukaan. Toivottu kirjoitustahti on vähintään yksi viesti päivässä. Peliä viedään eteenpäin, vaikka kaikki hahmot eivät olisi reagoineet kohtaukseen kohtuullisen ajan sisällä (1-3 päivää riippuen kohtauksen tärkeydestä ja monimutkaisuudesta).
Osallistuaksesi kirjoita:
1) Hahmosi esittely ja mahdolliset kysymykset/kommentit Valais Durantille
2) Hahmosi Exploration Activity, ja siihen liittyvät modifierit, kuten Perception (linkkaus Mekanismiin tai Roll20-vault pöytään ok)
3) Täytä myös hahmosi tiedot RPGChroniclesiin kronikoiden autogenerointia varten: https://www.rpgchronicles.net/session/9 ... 5/pregame
Esittely on vapaamuotoinen, esimerkiksi hahmon nimi, ulkonäkö, mitä taitoja hän tuo ryhmään, onko jo konfirmoitu agentiksi ja mistä päin maailmaa saapui Mustaanmetsään.
Huom. Bountyissä ei ole downtimeä, vaan kultaa saa vastaavasti hieman enemmän. Bountyt ovat Adventure Modea, mutta vain legaalit PFS-hahmot ovat sallittuja. Käytetyt consumablet ja pysyvät statukset, kuten kuolema, palautuvat alkutilanteeseen Bountyn jälkeen.
Hero Pointteja jokaisella on käytössään yksi, mutta glyphilliset pelaajat voivat ennen tehtävänannon loppua antaa ylimääräiset hero pointit haluamilleen hahmoille.
Alku
Tiennäyttäjien suuri operaatio Verduranin metsän eteläkärjessä, Mustanmetsän suolla, kantaa jo hedelmää. Iruxien ylläpitämä metsästyspolku on muutettu vankkurien levyiseksi tieksi, ja pahimpien suonsilmäkkeiden yli on rakennettu tukevat kelluke-sillat. Varsinaisen Mustassametsässä sijaitsevan pääleirin lisäksi on perustettu rahtileiri Cassomirin lounaispuolelle, jossa on kaksi syvälaituria Tiennäyttäjien rahtialuksia varten.
Rahtileirissä on levinnyt usean päivän ajan huhu: Valais Durant etsii tuoreita agentteja pieneen operaatioon, ainoana vaatimuksena ennakkoluuloton mieli Aspis-konsortiota kohtaan. Olette kukin erillänne tai pienemmissä ryhmissä sopineet tapaamisen Valais’n kanssa. Nopean viestinvaihdon jälkeen olette kaikki saapuneet yhtä aikaa tehtävänantoon Valais’n väliaikaiseen toimistoon rahtileirin pohjoisreunalla sijaitsevaan miellyttävän varjoisaan, tilavaan toimistotelttaan. Toimistoteltan keskellä savimaahan on kaivettu kaksi metriä syvä, kapea kuoppa, johon on laskettu köysitikkaat. Kaivanto näyttää muuttuvan saviseinäisestä tiiliseinäiseksi noin viiden metrin syvyydessä. Kaivannon yllä kimaltelee hädin tuskin havaittava maaginen kupoli.
Valais Durant kirjoitti:“Minä olen Valais Durant, onpa mahtavaa nähdä taas uusia agentteja! Astukaa peremmälle ja ottakaa mehua, päivä on kuuma. Juokaa mehunne ennen, kuin astutte suojakentän sisään. Sen tehtävä on pitää epämiellyttävät hajut maan alla.”
“Kiitos vielä kerran kiinnostuksestanne tätä tehtävää kohtaan. Monella agentilla, varsinkin kokeneilla veteraaneilla, on pinttyneitä ennakkoluuloja Aspis-konsortiota kohtaan…”
“Tiennäyttäjien järjestöllä on epätavallinen ongelma täällä Cassomirissa. Agenttimme tonkivat vastalöydettyä Azlanti-rauniota innokkaasti, mutta kenttätyö on jo viikkojen ajan ollut ilkivallan ja sabotaasin kohteena. Loitsujen ja tietolähteidemme kautta olemme saaneet vihiä, että eräs Aspis-agentti on ilkivallan takana.”
“Olemme kohdanneet tämän monikansallisen kauppaliiton toimijoita uudestaan ja uudestaan vuosien varrella, useimmiten vihamielisissä merkeissä. Minä ja edustamani liittouman, Loistavan valan, jäsenet olemme valmiita antamaan Aspis-konsortion palkollisille heidän tihutyönsä anteeksi ja asettamaan heidät suojelukseemme, jos he ovat valmiita lopettamaan Tiennäyttäjien vastaisen toiminnan. Azlanti-raunioissa on lukuisia vaaroja, mutta arvelemme tämän kyseisen Aspis-agentin piileskelevän Cassomirissa, tarkemmin sen alapuolisissa viemäreissä. Viemäreistä saattaa jopa olla yhteys tutkimiimme Azlanti-raunioihin, vaikka etäisyys onkin mittava. Tämä selittäisi, miten sabotaasi on pystynyt jatkumaan viikkojen ajan selvittämättä. Minua ei kuitenkaan ensisijaisesti huoleta itse sabotaasi, vaan sabotööri itse ja hänen turvallisuutensa. Emme halua että hän kuolee viemärin tai raunioiden vaaroihin, tai joutuu vihaisten tiennäyttäjien lynkkaamaksi.”
“Ikävä kyllä tämä sabotööri, ymmärrättävää kyllä, pelkää tiennäyttäjiä. Koittakaa etsiä hänet viemäreistä, ja ottaa häneen yhteyttä siten, ettei yhteytenne Tiennäyttäjiien ole ilmeistä. Tämän takia halusin tehtävään agentteja, joiden kasvoja ei vielä tunneta laajalti. Kun olette saavuttaneet sabotöörin luottamuksen, kertokaa hänelle (tai heille) anteeksiannon olevan mahdollista, jos he sitä haluavat. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaisesti, kuljettakaa sabotööri lopuksi tähän telttaan turvaan, tai jos olette lähempänä perusleiriä, Loistavan valan telttaan siellä.”
“Toivottavasti teillä kaikilla on mudankestävät saappaat. Älkää mielellään pukeutuko parhaimpiinne, olen kuullut ettei Cassomirin viemärien haju välttämättä lähde vaatteista koskaan. ...Onko teillä kysymyksiä?”
Arvioitu eteneminen seuraavaan kohtaukseen: Sunnuntai 31.10.